Normen en waarden.

Ik ben geen fan van premier Balkenende maar zijn constante roep om het normen en waarden debat kan ik wel waarderen. Immers, het zijn de normen en waarden die de leefbaarheid van een samenleving bepalen.

Mijn mening is dat het in onze samenleving droevig gesteld is met normen en waarden. Opstaan voor ouderen in bus, tram, metro en trein is tot een rariteit verworden en die genen die dit nog doen worden als losers gekenmerkt. In supermarkten is het al van het zelfde laken een pak. Als je bij een kassa aankomt met twee dingetjes zal er heel vaak wel iemand met een bomvolle kar een sprintje trekken zodat hij of zij wel voor jou in de rij staat.
In de krant las ik van de week dat 80% van de automobilisten wel eens agressief wordt in het verkeer.

Ik kan wel eindeloos doorgaan maar we kennen zelf allemaal van dit soort voorbeelden. Bottomline is dat mensen tegenwoordig maar wat doen zonder zich af te vragen welke consequenties hun acties voor hun omgeving hebben.

Ik heb mij voorgenomen mijn leven te leven, rekening houdend met anderen om op deze manier in ieder geval een voorbeeld te stellen.

Als we dit nu allemaal zouden doen zul je zien dat het leven er een stuk prettiger door zal worden en dat willen we toch allemaal?

 

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

3 Responses to Normen en waarden.

  1. Roosssie says:

    en heefdt het vandaag al effect gehad??

  2. Jos Peters says:

    Tsja..de hele maatschappij is hier debet aan..
    Helemaal met je eens om bij jezelf te beginnen, maar helaas zijn we in de minderheid. Hele klus dus…wel een uitdaging toch ?

  3. X11 says:

    Peace mannn…..

    8) 8)

    Alleen dat iemand over normen en waarden kan praten en tegelijkertijd zoveel ellende mag aanrichten onder de zwaksten van onze samenleving.

Geef een reactie

