Nieuw mobieltje.

Vorig jaar besloot ik dat het tijd was om mijn veel te dure abonnement de deur uit te doen en de overstap te maken naar een pre-paid kaart. Ik kocht toen een leuk pakket met de Siemens CV 65. Ik was dan ook erg blij met het toestel en had er veel plezier van.

Minder blij was ik met de pre-paid kaart. Ik vertoef nog al eens in het land van onze oosterburen en ben me kapot geschrokken van de kosten die er verbonden zijn aan pre-paid bellen in het buitenland. Daarbij zat ik sowieso altijd in angst dat mijn beltegoed midden in een gesprek op zou gaan en zat ik ook altijd zonder als ik de telefoon net nodig had. Daarbij is mijn bel- en sms gedrag niet wereldschokkend maar toch wel zodanig dat dit toch een abonnement rechtvaardigt.

Kortom, ik was die pre-paid kaart dus helemaal zat en begon om mij heen te kijken naar een leuk abonnement. Over Vodafone was ik altijd al erg tevreden en het wekt dus geen verbazing dat ik bij de online shop van www.vodafone.nl uitkwam alwaar mijn oog viel op een abonnement op mijn maat gesneden, waarbij ik tevens de Siemens CXV 65 kreeg. Dit is hem dus geworden:

Bijna hetzelfde toestel als ik had maar met een groter display en foto- én video functie.

Tevens heb ik kennis mogen maken met de goede, (klant)vriendelijke service van Vodafone. Vorige week woensdag werd mij het pakket met de telefoon aangeboden maar ik was natuurlijk werken. Na overleg met selectvracht bleek zelf ophalen de snelste en makkelijkste oplossing en dus beschikte ik donderdag over mijn nieuwe telefoon.

De SIM-kaart was tegelijkertijd maar wel apart en aangetekend verstuurd. Ik had reeds een mail gekregen dat e.e.a. was verstuurd maar van de SIM-kaart ontbrak elk spoor. Zaterdag, na de post te hebben afgewacht, was ik het wachten zat en besloot klantenservice te bellen met de vraag of ik niet zelf een kaart kon ophalen en op mijn nummer laten zetten zodat ik kon bellen. Ik was best bereid daarvoor de kosten zelf te dragen. Ik was namelijk samen met Dopje uitgenodigd om te genieten van de kookkunsten van Bella en ik ga nou eenmaal niet graag op pad zonder mobieltje. De dame aan de telefoon was bijzonder vriendelijk en vertelde dat dat beslist geregeld kon worden, echter met één uitzondering: Vodafone zou de kosten voor hun rekening nemen, ondanks dat ik niet het geduld had om nog even af te wachten.

Vol goede moed ging ik dus naar de Vodafone winkel alwaar ik vlot werd geholpen. Zo vlot zelfs, dat ik zelf niet eens meer terug hoefde te bellen om mijn kaart (die door die vriendelijke dame was geblokkeerd) middels het onderling afgesproken password weer te laten activeren. Tevens zou ik de kaart betalen waarna men mij het bedrag op de eerste rekening in mindering zou brengen maar de (ook al) vriendelijke verkoper vertelde mij dat zelfs dit al geregeld was. Als een kind zo blij vertok ik, met telefoon, richting Bella alwaar ik heerlijk heb gegeten en verder een zeer gezellige avond heb gehad.

In de mail die ik eerder al had gekregen stond ook dat ik de (opgestuurde) kaart na ontvangst online kon activeren maar dat men de kaart zou blokkeren als ik na 5 dagen nog niet had gereageerd. Maandag ontving ik een mailtje dat ik niet had gereageerd en dat men mijn kaart dus had geblokkeerd. Natuurlijk belde ik meteen weer met klantenservice waar men mij, met een berg excuses, binnen drie minuten weer had aangesloten.

Klantenservice Vodafone? Daar kan KPN nog wat van leren!!!!

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

23 Responses to Nieuw mobieltje.

  1. Blythe says:

    Ik heb een hekel aan mobieltjes. Hte lijkt wel of het verplicht is geworden ofzo. Ik heb de mijne eigenlijk zelden aan staan en als ik het aan heb dan zonder geluid 😉

  2. CliniClown says:

    helaas moet ik je in deze geen gelijk geven maar de klantenservice van vodafone is zwaar klote!!!! met die van de kpn heb ik geen ervaring, maar als ze ergens niet klantvriendelijk zijn is dat bij vodafone wel.

  3. Roosssie says:

    Volgens mij is iedere klantenservice zwaar irritant!!

  4. dopje says:

    Ben blij voor je dat je zo goed geholpen bent bij Vodafone, ik heb geen ervaring met ze, wel met KPN, waar ik ook nog nooit problemen mee heb gehad.
    Veel belplezier 😀

  5. Mickey S. says:

    Hmmm… mij overtuig je niet meer. Ik ben echt fantastisch geholpen en op een manier die ze niet hadden hoeven doen!!!

  6. Belzzz says:

    Vodafone is een van de beste providers qua netwerk die een goede dekking hebben zoal in het binnen als buitenland..dat is een ding wat zeker is! Met het vele reizen wat ik heb gedaan voor mijn baan is dat wel een ding wat zeker is……….sja Ik blijf bij Ericsson..ipv Siemens natuurlijk…hhihiihihihihihihihih..
    maar hij is wel coolll………………….oja wou ff vermelden dat je eeeeen hele mooie zonnige bloem hebt gegeven…wow 😉 doeiiiiiismickeyS

  7. Mickey S. says:

    Ach ja, ik zweer nu eenmaal bij Siemens, zowel thuis als onderweg. ik heb eigenlijk ook nog nooit dekkingsproblemen gekend met Vodafone….

    Ik heb het graag gedaan Bella…. Doeiiiiiiiiii!!!!!

  8. Mickey S. says:

    @Cliniclown: Ik had al eerder goede ervaringen met hun klantenservice en hoor dit ook vaker van mensen. Is jouw ervaring niet een incident geweest?

  9. nicky says:

    Hij ziet er goed uit ! Heb er ook over getwijfeld maar heb nu een LG genomen.. Probleem wat jij noemt over die hoge kosten, had ik nl ook. Als ik in NL ben heb ik meestal contacten binnen NL, en dus razend duur door die roaming. 1.25 € voor 1 sms vind ik toch wel eng :).
    Dus nu een tel plus een prepaid (ja, ook Vodaphone ;)) gekocht en een telefoontje erbij zonder simlock, dus die ga ik nu thuis gebruiken en mijn “ouwe” voor als ik in NL ben. Cameraatje kost hier bijna 2x zoveel ?????? Ik schrok ervan, ik heb dus een kopie gedaan in NL :).

  10. Mickey S. says:

    Weet je, met al die mogelijkheden van tegenwoordig ben ik al blij dat je met die dingen ook kunt bellen. Daar heb ik hem toch voor….
    Wel handig, xc3xa9xc3xa9n telefoon voor thuis en xc3xa9xc3xa9n voor in Nederland. Sommige van mijn collega’s doen dat ook. (werken in Nederland, wonen in Duitsland)

  11. nicky says:

    Ja klopt :), ik hoef ook niet al die toeters en bellen eigenlijk, en spelletjes doe ik er ook al niet op, maar zo langzamerhand kan je bijna niks “basics” meer krijgen :).
    Mijn laatste zin gisteren, over cameraatje….. ik weet niet waarom ik dat zei 😮 maar ik bedoelde dat het mobieltje hier bijna 2x zoveel kostte :).

  12. CliniClown says:

    @Mickey,… nee hoor ik heb nog nooit een goeie ervaring gehad met de vodafone klanten service alleen maar dat ze je vanalles proberen aan te smeren en als je telefoon is gestolen komen er allemaal niet genoemde kosten bij en als je van een abbonnement af wilt zeggen ze je dingen toe die ze niet waar maken waardoor je veels te lang door moet blijven betalen. dus,… voor mij geen vodafone meer!

    maar zo heeft iedereen wel een slechte ervaring met een of andere klanten service helaas het is niet anders.

  13. Mickey S. says:

    @Nicky: Ik ben het helemaal met je eens hoor, voor mij hoeven die toeters en bellen ook niet. In het begin is ’t effe leuk maar na een week gebruik je al die shit sowieso niet meer.

    @Cliniclown: Al die dingen die jij hebt meegemaakt…. niets van gemerkt. Ik weet alleen dat KPN mij destijds een wurgcontract wilde aansmeren omdat ik een nieuw mobieltje wilde hebben. Maakte toen de overstap naar Vodafone (toen nog Libertel) en kreeg een heel schappelijk abonnement mxc3xa8t het mobieltje van mijn keuze. Drie weken daarna bood KPN mij ineens een vergelijkbaar abonnement aan. Net alsof ze dat eerder niet wisten.

    Vervolgens heb ik vele jaren met veel plezier gebruik gemaakt van de diensten van Libertel/Vodafone en toen ik vorig jaar van mijn contract af wilde was dat geen enkel probleem. Mij is nooit iets aangesmeerd en men heeft ook nooit moeilijk gedaan en na de TOP service van afgelopen weekend kunnen ze bij mij echt niet meer stuk.

    Het gekke is dat ik dit soort berichten ook van anderen hoor. De dingen die jij verteld hoor ik ook maar dan wel van KPN. Die staan er trouwens echt om bekend dat ze er sterren in zijn om klanten weg te jagen…

  14. Belzzz says:

    Telfort sucks 😉

  15. Belzzz says:

    Trouwens iemand ervaring met bellen via de kabel? zomaar een vraagje..aan MickeySSSS en zijn loggers cq bezoekers….

    ps bijna fijn weekend mickeySSSzzz

  16. Mickey S. says:

    Dank je wel Bella, jij ook een fijn weekend.
    Ik ben daar trouwens ook wel nieuwsgierig naar, heb er zelf nog geen ervaring mee….

  17. bri says:

    Ik heb er geen ervaring mee, bellen via de kabel ??
    Mooifoontje Mike 😀
    En kpn sucks 😦 😉

    Liefs en een weekendkusssssssssss van mij 😀

  18. Mickey S. says:

    Goed. Op Cliniclown na zijn we dus erg tevreden over Vodafone en wat minder over Telfort en dus niet over KPN…. Interessant!!!

  19. Klinkt goed dan! Heb er zelf ook geen ervaring mee…gefeliciteerd met je nieuwe mobieltje!

  20. bri says:

    Idee voor een poll?? 😀 😉

  21. nicky says:

    Bella, ik bel al jaaaaaaaaaaaaren via de kabel…….. geen verschil te merken ?

  22. bri says:

    Pftttttttttt heb je polletje even ingevuld enne wat verschrikkelijk zeg de meeste hebben het grootste vertrouwen in kpn oepsssss 😕

Geef een reactie

