Dag van de waarheid

Vandaag is de dag van de waarheid voor Christian Menzel en kan hij op het zuidduitse circuit van Hockenheim de titel in de Porsche Carrera Cup binnenhalen.

Zal Christian Menzel er in slagen Porsche Carrera Cup Kampioen 2005 te worden?

Tijdens de kwalificatie op een snel opdrogende baan had de Kelberger problemen om voldoende grip te vinden en moest hij zich tevreden stellen met een vierde plaats achter titelconcurrent Nicolas Armindo (pole), teamgenoot Richard Lietz en Dominik Farnbacher, die lange tijd de snelste was.

Hij hoeft slechts in het spoor van polezitter Armindo te blijven om zich kampioen te mogen noemen maar zal het seizoen in stijl willen afsluiten.

Zijn uitgangspositie in de race is echter tamelijk comfortabele. Met 14 punten voorsprong op Armindo heeft Menzel aan een tiende plaats voldoende om zelfs bij een overwinning van de Fransman de titel binnen te halen.

Evengoed houd ik mijn vingers gekruist en hoop ik stiekem dat hij het kampioenschap, in stijl, met een overwinning zal beklinken.

Update:

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSTTT!!!!!!!!!!!!!!

Christian Menzel: Porsche Carrera Cup Kampioen 2005!!!!!

In een race die hij met dichtgeknepen billen heeft gereden en die de 18 langste ronden uit zijn carriére zijn geweest heeft Christian zich, met een tweede plaats achter concurrent Nicolas Armindo, verzekerd van het kampioenschap.

Menzel: “We hebben lang geknokt en vooral in 2004 veel tegenslagen moeten incasseren. Maar voor mij is het altijd duidelijk geweest: Met Tolimit wil ik kampioen worden. Ons team heeft zich in 2005 uitstekend ontwikkeld, wij hebben envoudigweg perfect samengewerkt. Ik bedank iedereen in ons team. Nu ben ik trots en blij. Maar deze 18 ronden leken mij oneindig lang te duren. Ik reed heel voorzichtig en zou nog langzamer hebben gereden als dat mogelijk zou zijn geweest. Ik dacht constant geluidjes te horen. Ik ben oneindig opgelucht en vanavond wordt er gevierd!!!”

Bron:http://www.porsche.com/

“Gratuliere Christian!!!”

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

5 Responses to Dag van de waarheid

  1. Mischa says:

    Kampioen geworden,… wanneer is dr n feestje ?? 😉

  2. Mickey S. says:

    Dat feestje is in volle gang in of in de buurt van Hockenheim…

  3. dopje says:

    Ben je nu nog steeds aan het feesten 😉 😀

  4. Mickey S. says:

    Yep!!! 😉 8) 😀 😀 😀

  5. Henk Blankenstein says:

    Geweldig dat in deze klasse de beste man kampioen is geworden! 8)

Geef een reactie

