De Davinci Code

Het misschien wel meest besproken boek van het afgelopen jaar:

De Davinci Code – Dan Brown

Professor Robert Langdon heeft in Parijs een afspraak met de curator van het Louvre, maar deze wordt kort daarvoor vermoord aangetroffen. Langdon is de belangrijkste verdachte, want de curator schreef voor hij stierf in bloed zijn naam op de grond… Terwijl hij uit handen van de politie probeert te blijven, gaat Langdon op zoek naar de aanwijzingen die de curator heeft achtergelaten en die alleen hij kan ontcijferen: symbolen die verwijzen naar het werk van Leonardo Da Vinci. Maar niet alleen de politie, ook de moordenaar zit hem op de hielen…

Hoewel niet moet worden vergeten dat dit verhaal feiten en fictie op slinkse wijze in zich weet te verenigen geeft het toch even een andere kijk op het Katholicisme.
Het verhaal is spannend en kent een aantal verrassende plotwendingen. Voor wie houdt van intriges, complottheorieรซn en geheime codes is dit boek zeker een aanrader. Ik heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd en heb van Dan Brown zeker het laatste nog niet gelezen.

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

19 Responses to De Davinci Code

  1. Ronny says:

    ik heb hier geen woord over geroert hoor ๐Ÿ˜‰

  2. Bri says:

    Ik heb het boek nog steeds liggen en er pas 1 bladzijde in gelezen, maar ooitttttt lees ik het uit ๐Ÿ˜‰

    Kusssssss en tot Zaterdag ๐Ÿ˜€

  3. Ik ben er net in bezig! Ik ben weer overnieuw begonnen want ik was een tijd terug begonnen maar toen stapte ik weer over op een ander boek ๐Ÿ˜‰ En tja toen was ik de draad hierin weer kwijt hehe ๐Ÿ˜‰

  4. Een heel fijne jaarwisseling gewenst en alle goeds voor 2006!

  5. Mickey S. says:

    @Ronny: Dan ben je geloof ik wel xc3xa9xc3xa9n van de weinigen. Dit boek krijgt zelfs nietlezers weer aan ’t lezen…

    @Bri: Moet je zeker doen. het is echt de moeite waard. Het is wel een boek dat je aan ’t denken zet. Zaterdag RULEZZZ!!!

    @Sanne: Zie mijn reactie op Bri. Echt doen, boek is goed!!!

    @Allen: Ik wens iedereen die hier effe langskomt een geweldig uiteinde en een fantastisch begin van 2006!!!!!

  6. Bri says:

    Morgen is het Zaterdag en de dag dat je langskomen mag hihihihi gezellieeeeee Idols kijken hahahaha ๐Ÿ˜€

  7. Mickey S. says:

    @Bri: Ik heb mijn boek al ingepakt. Hihihi…

  8. Bri says:

    Ja das gezellig zeg, enne we zingen heel hard mee dus van lezen komt vast helemaal niets ๐Ÿ˜‰

  9. Mickey S. says:

    Ik kan mij hxc3xa9xc3xa9l goed concentreren hoor… ๐Ÿ˜‰ 8) ๐Ÿ˜€

  10. Bella says:

    Een hele fijne jaarwisseling alvast en een heel fijn 2006..wel uitkijken met vuurwerk hoorr….liefs Belzz xxx

  11. Mickey S. says:

    Jij ook fijne jaarwisseling hoor Bella. Vuurwerk? Dat laat ik lekker an anderen over dus maak je geen zorgen. Kusss…

  12. Mischa says:

    Bij deze al n hele fijne jaarwisseling gewenst en n knallend goed begin van 2006 !!!

  13. Heey Mikey.. Maak er vannacht een feest van en ga knallend het nieuwe jaar in he? ๐Ÿ˜‰
    kuzzz Joy

  14. Mickey S. says:

    @Mischa: Ik wens jou ook een heel goed 2006 toe Mischa en ik hoop dat al jouw dromen en wensen uit mogen komen!!!

    @xc2xae~xJOYx~xc2xae: Doe ik Joy, mijn wensen voor jou vind je op je eigen logje, die was ik net aan ’t typen toen ik het mailtje van deze reactie kreeg ๐Ÿ˜€

  15. Daantje says:

    ook voor jou! hahha maar kzie dat je ‘,mm al gevonden had! liefs van mij

  16. Bella says:

    GELUKKIGGGGGGGGG NIEUWJAARRRRR MICKEYSSSSSSSSSSSSSS ๐Ÿ˜€

  17. Erna says:

    Gelukkig nieuwjaar!!! Ik hoop ook voor jou dat al joun dromen en wensen mogen uikomen!! ๐Ÿ˜‰

    Fijne dag knuff van hier ๐Ÿ˜‰

  18. Erna says:

    Ja, ook ik was begonnen met het boek, maar ik vond het te moeilijk!!! Wou het boek met alle geweld lezen, had ik hem..snapte ik er geen biet van ๐Ÿ˜•

    Ben geeindigd in het lab. waar die testen gebeurde verder kwam ik niet!!

    Maar toch, veel lees plezier hoor!! ๐Ÿ˜‰
    Wie weet…als ik groot ben ik hem dan als nog gaat lezen ๐Ÿ˜‰

  19. Joke says:

    IK voeg me toe aan de reactie van Bri op 29 december. Waarschijnlijk ga ik de film eerder zien.
    http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/da_vinci_code/teaser/medium.html en http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/da_vinci_code/small.html
    met Tom Hanks!!

Geef een reactie

