Vernieuwde layout & kopfoto

Zo, de dozen zijn uitgepakt. Alles staat zo ongeveer op zijn plek, alles is ingeruimd. Rest mij niets meer te doen dan hier en daar nog een schilderijtje op te hangen.

Zoals ook in het echte leven vond ik de verhuizing van mijn weblog een mooie aanleiding voor wat veranderingen. Een aantal veranderingen zijn simpelweg ingegeven door de verhuizing. Met name het menu is ingrijpender veranderd dan je zo op het eerste gezicht zou zeggen. Dit is vooral ook ingegeven door de nieuwe mogelijkheden die v2.0 biedt. Naar mijn idee is het er overzichtelijker op geworden.

Maar de belangrijkste en tevens meest in het oog lopende verandering is wel dat mijn vriend Ronny voor mij weer eens een mooie nieuwe kopfoto uit zijn schier oneindig grote hoge hoed heeft getoverd.

Ronny, alweer ontzettend bedankt!!! Ik ben er erg blij mee….

 

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

16 Responses to Vernieuwde layout & kopfoto

  1. Ellis says:

    Hij is weer super!!! Maar van Ronny had ik ook niet anders verwacht 😉
    Maar euh… waarom kan ik hier nu geen leuke plaatjes meer neer zetten? Is dat een functie die je hebt uitgeschakeld? Of is die gewoon helemaal verdwenen in de nieuwe versie 😦

  2. Mickey S. says:

    Als je de smilies bedoeld, die zijn helaas verdwenen in de nieuwe versie. Da’s heel jammer maar daar gaan we nog wel iets op vinden. Alles op zijn tijd.

    Als je gewone plaatjes of foto’s bedoeld, dat kon hier sowieso nooit. Punt biedt die mogelijkheid wxc3xa9l!!!

  3. Mischa says:

    Erg grote kopfoto, bijna halve pagina groot of wordt daar nog aan gewerkt,…

  4. Mickey S. says:

    Nee hoor, dies psies zoalstie moet zijn

  5. Marika says:

    Ziet er al weer netjes uit! Jij hebt de meeste tekst links uitgelijnd denk ik hxc3xa8? Dan wordt de boel redelijk goed overgezet. De mensen die veel teksten gecentreerd hebben staan die gaan wel een probleem krijgen bij de nieuwe weblog, daar klopt dan geen hout meer van.

    Ik ben al uren bezig geweest met oude logjes om de layout te herstellen. :-/ Ik heb ook wel veel logjes die links uitgelijnd zijn gelukkig, maar foto’s centreer ik meestal wel en die staan nu allemaal aan de linkerkant met tekst ernaast i.p.v. eronder. Maar ja ik ben al een heel eind met mijn herstelwerkzaamheden. We komen er wel. 😉

    Ik ben nu best tevreden over het nieuwe web-log. Het enige wat ik jammer vind is dat je in de editor bij het plaatjes invoegen alleen maar kunt uploaden naar de webspace van web-log.nl. Dat wil ik helemaal niet want dan zit die 20 MB helemaal zo vol. Ik mis hier de optie bij het invoegen van een foto, waar je i.p.v. uploaden kunt kiezen voor een url waar je foto staat. Nu dacht ik laatst slim te zijn om wat smilies te uploaden naar de web-log.nl webspace zodat ik die snel ik kan voegen in de tekst. Nou vergeet het maar, je kunt vanuit de editor helemaal niet bij je webspace.

    Ik doe het meeste dus maar gelijk in de broncode want aan de editor heb je erg weinig.

  6. Mickey S. says:

    @Marika: Ik heb mijn oude logjes nog niet eens bekeken. Gelukkig heb ik het meeste inderdaad links uitgelijnd staan dus dat is dan inderdaad wel een voordeel.

    Dat met die foto’s was xc3xa9xc3xa9n van de eerste dingen die ik inderdaad miste, vooral omdat ik eventjes met punt.nl aan ’t stoeien ben geweest en je daar wel de keuze hebt. Volgens mij staan wij daar dan ook niet alleen in en hoop ik dus dat ze hier nog naar gaan kijken.

    Zelf ben ik helaas (nog) geen expert in HTML dus het is nog wel ff wennen maar alles is te leren dus ook dit….

  7. Bella says:

    ach het ziet er gewoon goed uit toch…en houden zo…xxx Belzie

  8. Daantje says:

    hey alle linkjes in zwart wit?? saai hoor 😉
    plaag je amar ziet er goed ui hier..ff wennen he?? mooie kopfoto! knufffffffffffff

  9. Mickey S. says:

    @Daantje: Ja, ik had ze eerst op de volle breedte en in kleur maar dat werd me een beetje txc3xa9 bont en overheersend dus heb ik ze weer iets verkleind en zwart-wit gemaakt. Vind het persoonlijk mooier….

    Liefffffssss…..

  10. Berry says:

    @mickey: ik vond de gekleurde mooier, stond wel lekker vrolijk. net als allemaal kleine drukke bestickerde race wagentjes op het grijze asfalt, wat ze ook wel achtergrond noemen…

  11. Mickey S. says:

    @Berry: Ik vond het in de oude opzet en met het oue formaat wel mooi maar het oude formaat vond ik hier te klein (scheelt toch 100 pixels) en toen ik ze vergroot had vond ik ze weer te overheersend. Zo vind ik het eigenlijk wel mooi en dus kijk ik het eens een tijdje aan.

    Hoe gaat het met jouw logje? Kom je er al een beetje uit?

  12. ze zijn mijne NU aan het overzetten 😦 vrees het ergste, gelukkig had ik al een nieuwe 😉

  13. Mickey S. says:

    @Joy: Jij had toch een 2 koloms log? Dan loop je weinig risico’s. De grootste problemen lijken te onstaan bij logs met 3 kolommen en met logd die veel tekst gecentreerd hebben… Jouw teksten worden sowieso meestal als afbeelding geplaatst…

    Rustig afwachten, duurt een paar uurtjes….

  14. Berry says:

    @mickey: kom er wel uit. maar moet echt stoppen met me armpie.

  15. Mickey S. says:

    @Berry: Da’s balen zeg…. Kun je het Bambam niet laten doen? Hoef je zelf alleen maar toe te kijken… ;-))

Geef een reactie

