Come Away With Me

Dat Incognito mijn favotiete band is moge al blijken uit het feit dat het de enige band is die op dit blog een eigen categorie heeft.

Als zij dan ook een nieuw album uitbrengen ren ik meteen naar de winkel en koop hem zonder te luisteren. Ik weet tóch wel dat Bluey en consorten weer een meesterwerkje afleveren. En, nee, Incognito-albums worden bij mij niet gedownload. Voor mij hebben ze zoveel waarde dat het de moeite van het kopen waard is.

In december 2005 vond de release plaats van hun elfde studio album, simpelweg “Eleven” genaamd en het zal mij niet verbazen als zou blijken dat ik tot één van de allereersten in Nederland behoor die zich het album hebben aangeschaft.

En ja hoor, het is wederom een meesterwerkje, met vocalen van o.a. Tony Momrelle, Imaani en uiteraard de onvolprezen Maysa Leak…

Mijn favoriet?: Klik op de CD cover om te luisteren…

Come Away With MeIncognito - Eleven, klik hier om te luisteren
(Jean Paul Maunick / Matt Cooper)

So many times I’ve heard it said
If you had the chance to do it again
Would you take the same roed
Yes I would, you know I would

I wouldn’t change a single thing
You got the power to make my heart sing
For me the search is over
I know we belong together

Here and now I have come to realise
A life without you is a sunless garden
You’re my greatest joy

Come away with me, we can make it to the top
There’s no greater love, than the one I’m feelin’
Come away with me, don’t you let this feelin’ stop
There’s no greater love, there’s no greater feelin’

Yesterday’s gone tomorrow is blind
What’s up ahead what will I find
Am I prepared to take a chance
Yes I would, you know I would

I know the joy that love can bring
In you I’ve found the real thing
My senses swim with pleasure
I want it to last forever

Maysa …………………..Lead Vocals
Gail Evans ……………..Backing Vocals
Imaani ………………….Backing Vocals
Tyrone Henry …………Backing Vocals
Tony Momrelle ………..Backing Vocals
Bluey ……………………Backing Vocals
Matt Cooper …………..Keyboards, Drums, Bass and Percussion
Ski Oakenfull …………Drum Programming
Bosco de Oliveira …….Percussion
Tony Remy ……………Guitars
Dominic Glover ………Trumpet
Tom Rees-Roberts ….Trumpet
Nichol Thompson ……Trombone
Trevor Mires …………Trombone
Andy Ross ……………Tenor Saxophone
Ed Jones ………………Tenor Saxophone

Brass arranged by Dominic Glover and Bluey

 

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

15 Responses to Come Away With Me

  1. Natazz says:

    Ik probeer door de tekst het lied voor me te halen maar ik herken het niet dus ik denk niet dat ik hem ken. Nu ben ik natuurlijk wel reuze nieuwsgierig.

    Fijn weekend
    liefs Natazz

  2. Bri says:

    Ja wat kan ik meer zeggen dan een heerlijke band en een geweldige song. Maar ja alles van Incognito is fantastisch!!!

    Liefs en een kuzzzzzzz

  3. Mickey S. says:

    @Natazz: Ik zal eens kijken of ik hem kan uploaden…

    @Bri: Ik kan het alleen maar, en volmondig met je eens zijn… en ook “Show Me Love” vinnik een geweldig nummer!!!

  4. Mickey S. says:

    Voor diegenen die gexc3xafnteresseerd zijn: Klik op de cd-cover om naar het nummer te luisteren

  5. Natazz says:

    Dank je wel, het is een heel mooi nummer, ik kende hem helemaal niet.

  6. Mickey S. says:

    @Natazz: Da’s niet zo vreemd. Ik ken geloof ik alleen Bri die ze al kende voordat ik ermee kwam. Incognito is eigenlijk bij het grote publiek alleen bekend van “Don’t You Worry ‘Bout A Thing” en “Always There” en zelfs die laatste wordt meestal alleen aan Jocelyn Browne toegeschreven terwijl zij alleen de (gast)vocals deed…

  7. QueenBee says:

    Je bent zo ontzettend trouw aan jezelf….prachtig…! Daarmee bedoel ik niet downloaden maar kopen…:-) een trouwe fan….

    he MickeyS geniet van je dag..het weer wordt al beter…

    liefs QueenBee

  8. Mickey S. says:

    @Koninginnebijtje: Ik zou ook niet anders willen. Gedownload of gebrand vinnik alleen okxc3xa9 als ik een band wel aardig vind maar niet zelf zou kopen en dus zxc3xa9ker niet CD’s van “only the best band in the world!!!”

    Jij ook een fijne dag Bee…

    Liefs….

  9. Daantje says:

    hmm klinkt goed! lekker dansbaar ook zeg!
    fijne pinksterdagen mike! knufffffffffffff

  10. Mickey S. says:

    @Daantje: Ja lekker hxc3xa8… Incognito is inderdaad een band waarbij het moeilijk is stil te blijven staan…

    Jij ook fijne zondagen meis!!!

    Knuffff….

  11. dopje says:

    Klinkt heerlijk hoor, lekker ritme.
    Mooi nummer..
    knufff

  12. Joke says:

    Lekker (chil) nummertje Mickey!!
    Fijne pinksteren nog!
    Grtjs Joke

  13. Natazz says:

    Gelukkig maar dan. hahaha.

  14. Hoi, ik heb deze week 2 optredens van Incognito in Haarlem in 1992 op YouTube gezet. Ik was de cameraman. Van 1 nr weet ik de titel niet, maar heb er JOY van gemaakt. Kun je mij de echte titel mailen? Ik kan het nr nergens vinden. YouTube: Incognito “Live” in The Netherlands, 1992. Mijn dank, Dutch

  15. San says:

    Je hebt gelijk: Positivity is absoluut hun topper!!!!!!
    Ook mijn favoriet…
    Leuke site heb je

Geef een reactie

