Funkin' for Jamaica

Ook al heb ik een brede muzieksmaak, er gaat in mijn ogen toch niets boven funk. De beste funk werd in de tweede helft van de jaren ’70 en in de jaren ’80 gemaakt. Eigenlijk zou ik dan ook in een strakzittend glitterpak moeten rondlopen, met van die enorme plateauzolen en een gigantisch afrokapsel. Maar dat zal ik de wereld toch maar niet aandoen.

Het nummer van vandaag behoort in mijn top-tien favoriete nummers allertijden en heet “Funkin’ for Jamaica”. Het werd geschreven door trompettist Tom Browne en Tonnie Smith en stond op Browne’s tweede album “Love Approach”, uit 1980.

Elke keer als ik die wat ijle, aanhoudende begintoon van Browne’s trompet hoor lijk ik wel gek te worden en verlies al mijn vermogen om stil te blijven zitten.

Dit geweldige nummer kan, zoals altijd, beluisterd worden door even op de single-cover te klikken…

‘Funkin’ for Jamaica

Jamaica Funk – that’s what it is
let it get into you
C’mon I’ve got a groove …
you know where I ‘ll be…
Funkin for Jamaica …
If ya feel it …let it get into you
Jamaica funk that’s what it is
let it get into you

I feel it … inside my soul
let it get into you
Cause there’s enough to go all the way around
let it get into you …
let it fill you up inside
This feelin’s funk that’s what it is
let it get into you

Jamaica funk that’s what it is
— baby come funk with me
we-be funkin for jamiaca
If ya feel it …
and I let it get into me..
Jamaica funk that’s what it was …
let it get into you…

That feelin’s funk that’s what it was …
and I let it get into me — I let it get into me
woa woa woa this feelin’s funk …that’s what it is
baby come funk wit me …
Baby come funk -Funk !!

Peace and Blessings

 

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

19 Responses to Funkin' for Jamaica

  1. Ronny says:

    wel toepasselijk het is hiet kwa temperatuur net jamaica ;-P

  2. Mickey S. says:

    Ja, lekker hxc3xa8….

  3. Natazz says:

    heb hem nog nooit gehoord dit liedje, swingt wel lekker.

  4. Mickey S. says:

    Toch komt hij nog best wel eens voorbij op de radio hoor….

    Swingen doet hij zeker!!!

  5. Nicky says:

    Nou schelen wij niet zoveel in leeftijd, dat zal het zijn. Maar ik heb net je muziekcategorie even door gewandeld en het is bizar hoe wij dezelfde smaak hebben.
    Dit nummer heeft op mij precies hetzelfde effect als op jou hahaha.
    Alleen UB40 kan mij (op een enkel nummer na) niet zo bekoren….
    Mijn boeltje crasht hier momenteel, dus andere logjes ga ik daar nog eens op na kijken :o).
    Echt grappig !

  6. Mickey S. says:

    …dus als wij ooit gingen samenwonen kregen we over muziek alvast gxc3xa9xc3xa9n ruzie?

  7. Nicky says:

    haha Mickey, dat denk ik niet !
    Maar misschien dat het bij het scheiden wel oorlog wordt: wie krijgt welke cd’s ?
    (ik zit hier al zo’n 3.5 jr op een stuk of 80 cd’s te wachten, denk niet dat ik ze ooit nog krijg, dus dat doe ik de volgende keer beter 😉 )

  8. Mickey S. says:

    @Joy: Dan zul je toch eerst zo’n pak moeten kopen voor me want ik heb het niet. Nooit gehad ook trouwens… ;-))

    @Nicky: Ik krijg hier een beetje een Acda & de Munnick gevoel: Cd van jou, cd van mij. Cd van ons allebei maar gekregen van mijn moeder, van mijn moeder dus van mij.

    Mocht het stiekem ooit zover komen moeten we dus van te voren een lijstje maken en nooit samen cd’s kopen… 😛

  9. Nicky says:

    nee joh, we maken gewoon meteen een kopietje en ik wil dan de kopies wel hebben, zo ben ik ook wel weer ;).

    Maar als het ooit zover komt, wie weet gaat het stiekem dan wel heeeeeeeeel goed met ons 😀 en hoeven wij alleen maar samen te delen en nooit meer te vxc3xa9rdelen 😉 ;).

  10. Mickey S. says:

    We zouden zelfs nog kunnen verdelen wie welk kopietje krijgt. Ik wil ook best mijn steentje bijdragen hoor…

    Maar er voor zorgen dat we nooit meer hoeven te verdelen lijkt ook mij een betere optie!!! ;-))

  11. Brigitte says:

    Hey kanjerrrrrr lekker plaatje he dit, swingen maar!!!

    Geniet van het weekend en een dikke kuzzzzz

  12. Nicky says:

    tja, we zullen het mss wel nooooit weten ;).
    Vrijdag of zaterdag moet ik wel een stukkie omrijden in NL wegens het afsluiten van de A27, precies dxc3¡xc3¡r waar ik erover moet :(. Maar jouw kant op omrijden is ietsie te ver :P.

  13. Bri says:

    Heerlijk dit nummer hoor, swingt goed, deze heb ik ook grijs gedraaid.
    lfs bri

  14. Ellis says:

    MIKE!!!
    Nog niet eens niet getrouwd en nu ga je het al hebben over misschien trouwen met een ander??? Tssssssk….

  15. Mickey S. says:

    Euhhh… Elsje? Nicky en ik hebben het woord trouwen niet in de mond gehad hoor…

    En jij en ik gaan niet trouwen, dus….

  16. Nicky says:

    Nee, wij gaan alleen maar misschien stiekem samenwonen hahaha.
    Maar sorry Ellis, ik wil niet onder je duiven schieten hoor :P, wees maar niet bang voor me. Ik ben toch te oud voor hem hahaha.

  17. Poessiezelf says:

    Zooooo verschrikkelijk lekker!!!!!

  18. Sjoukje says:

    Heerlijke muziek, daar kan ik ook moeilijk op stil blijven zitten.
    Groetjes en een fijn weekend

Geef een reactie

