Held op sokken!!!

Op deze manier vertrok Mickey S. afgelopen vrijdag richting Zandvoort:

Als een held op sokken dus!!! Gelukkig duurde deze beproeving niet lang want op de bijrijdersstoel van de Z4 stonden reeds twee mooie rode dozen op mij te wachten:

’s Avonds deed ik nog een verrassende ontdekking. Normaal gesproken zijn dit soort schoenen, wanneer ze bij de detailhandel zijn te verkrijgen, replica’s. Dat wil zeggen dat de schoenen er precies zo uitzien als die van de heren coureurs maar dat je er officëel niet mee mag racen omdat ze niet vuurbestendig zijn. Hiervoor is extra een waarschuwing in de tong van de schoen genaaid, zoals in mijn oude paar ook duidelijk is te zien:

Voor diegenen die het niet kunnen lezen, hier staat “Nicht flammfest ausgerxfcstet / Not flameproof equipped” wat zoveel betekent als “Niet vuurbestendig”.

Tot mijn grote verbazing echter stond dit niet in het zilveren paar. Deze zijn bovendien wit van binnen ipv zwart, zoals normaal. En op de plek op de tong waar normaal de waarschuwing staat, vind ik nu ineens het volgende label:

Ik heb de FIA standard 8856-2000 er nog even op nageslagen en heb vastgesteld dat deze schoenen dus door de FIA (Fédération Internationale de l’Ax81utomobile, het internationaal overkoepelende autosport orgaan, o.a. regelgever van de F1) gehomologeerd zijn. Dit betekent dus dat ik met deze schoenen aan elke race zou mogen meedoen.

Heren Theissen, Haug of Todt, ik sta in de gids hoor….

Maar goed, ze zijn dus binnen en ik ben d’r blij mee. En toch ga ik die oude niet weggooien. Ik ben er teveel aan gehecht!!!

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

19 Responses to Held op sokken!!!

  1. Ellis says:

    Woehaaaaaaa!!!!!!!!!
    Nu moet je ze dus maar flink gaan inlopen zodat je er straks op Zandvoort de blits mee kunt gaan maken! :o)

  2. Mickey S. says:

    @Ellis: Dat heb ik dus al gedaan. Was trouwens niet zo slim want door het “inlopen” heb ik nu wel een gigantische blaar op mijn hiel!!! Leer hiervan, ga dus nooit een paar schoenen inlopen in duinzand…

  3. Ellis says:

    Mike, ik mag dan wel blont zijn maar zelfs IK doe dat niet! Eerst thuis een poos op lopen (desnoods “helemaal” naar de buurtsuper wandelen) en pas in een later stadium mogen ze mee het duin in… Toch het oude paar nog maar even weer te voorschijn halen dan?

  4. Mickey S. says:

    @Ellis: Nee hoor, na een lang weekend is het zwarte paar inmiddels wel ingelopen. Met het zilveren paar wacht ik totdat mijn hiel weer is hersteld.

    Normaal hoef ik schoenen niet zo heel erg in te lopen maar dit keer, waarschijnlijk omdat ze redelijk smal zijn, was dat toch ff nodig. En ja, dan is duinzand niet de beste ondergrond.

  5. Ronny says:

    hahahahaha! en welke klasse ga je instappen?

  6. Mickey S. says:

    @Ronny: Gezien mijn bovenstaande open sollicitatie leg ik de lat vrij hoog maar door Norbert Haug erbij te vernoemen houd ik de deur naar DTM ook nog open…

  7. Natazz says:

    Je hebt ze dus allebei gekocht, dat word elke morgen weer ienemiene mutte, welke zullen het vandaag worden…

    En grappig dat je net als ik een held op sokken bent.

    Fijne donderdag,
    liefs Natazz

  8. Roos says:

    Cool!! :d Rondje A1 dan maar eind sept?

  9. Mickey S. says:

    @Natazz: Valt wel mee hoor. Als ik straks, in de verre toekomst, weer ga werken moet ik toch mijn werkschoenen aan en verder ben ik niet zo besluiteloos…

    Grappig was het zeker. Ik dacht eerst nog dat je een soort verwijzing naar dit logje had gemaakt maar jij had het over iets heel anders. Ik heb wel effe zitten hinniken van het lachen ja. Het is bijna spooky!!!

    @Roos: Ik ben er ZEKER bij en ik denk dawwe dan tijd genoeg hebben om elkaar te zien. Vond het afgelopen zondag ECHT jammer en heb nog van alles geprobeerd te verzinnen maar niets kwam lekker uit. Zie je iig zaterdag!!!

  10. Daantje says:

    mooie foto zo van die 3 schoenen, die oude kunnen echt niet meer! ga je niet zien komende zaterdag..jammer joh..maar zit dan op mijn vakantie bestemming! have fun, knufffffffffffffffffffffff

  11. Mickey S. says:

    @Daantje: Zoals ik inderdaad al zei, die oude zijn afgetrapt en niet alleen dat, ook de zolen worden dun en het had niet meer lang geduurd of ik had er een gat in gehad. En het zijn nou eenmaal geen schoenen die je even kunt laten verzolen… Maar ze krijgen een ereplek hoor, weggooien is er niet bij.

  12. Berry says:

    @mickey: heb je al zoiets als een race licentie?… Anders word het toch racen op de PS2/gamecube. (en als je nog pijn aan je voetjes hebt mag je dan je schoenen uit doen van mij :P)

  13. Mickey S. says:

    @Berry: Da vinnik dan wel weer zeer aardig van je… Alleen is er een probleempje. Ik heb PS2 noch Gamecube. Sh*t, komt mijn racecarrixc3xabre wxc3xa9xc3xa9r niet van de grond!!! 😦

  14. Mischa says:

    Zo je heb ze eindelijk in huis, en zoals je al vertelde echt op de sokken naar buiten toe. haha

  15. nicky says:

    Wow ! Een onverwachts genoegen dus….

    En sta je op die bovenste foto dan xc3xa9cht opje sokken ???? !

  16. Ronny says:

    @Mickey, maar een rondje DTM race drive op de pc mag ook hoor ;-))

    enne wij hebben de A1 kaarten gister binnen gekregen dus Zandvoort here we come ;-))

  17. Mickey S. says:

    @Mischa: Ja ik heb ze!!! …en inderdaad, als ik iets beloof dan doe ik dat, dus ben ik op sokken naar buiten gelopen!!! 😀

    @Nicky: Het genoegen was niet onverwachts hoor, dit was zo doorgesproken, inclusief het feit dat ik inderdaad, als het niet regende of anderzijds nat was buiten, op sokken naar buiten zou komen.

    @Ronny: Da vink nou wel weer aardig van je, alleen hebt ik een technisch probleem. Mijn fly-by-wire gaspedaal werkt niet goed. Ik kan niet meer volgas geven en ik weet niet waar het aan ligt…
    Ik zal vanavond ff checken of onze kaarten er ook al zijn.

  18. Bella says:

    Stoer hoor..zo te zien heb je een te gek weekend gehad!

    grtjs Belz x

  19. Robert van oosterom says:

    Heb je allen van de pinquin’s genoten ?????????????
    Web log ziet er inderdaad mooi uit ,rest van de foto’s van de dieren tuin zijn ook heel mooi geworden
    Zeer Prettig weekend
    Groeten Robert

Geef een reactie

