A1 GP Team the Netherlands: De coureurs

Jos Verstappen

Jos Verstappen wordt op 4 maart 1972 geboren. Hij is getrouwd met Sophie en heeft twee kinderen, Max en Victoria.

Vanaf zijn achtste jaar begint hij met karten en in 1984 behaalt hij in de junioren zijn eerste Nederlandse kampioenschap. In 1989 wint hij een groot aantal internationale races en twee Europese titels.

In 1992 wint Jos het Benelux kampioenschap van de Formule Opel Lotus.

In 1993 wordt hij kampioen van de Duitse Formule 3. Ook wint hij dat jaar de Marlboro Masters in Zandvoort. Verder test hij indrukwekkend voor Arrows en McLaren.

In 1994 debuteert Jos in de F1, bij Benetton, als teamgenoot van Michael Schumacher. Hij scoort tweemaal een derde (podium)plek en wordt tiende in de WK eindstand.

1995: vier races voor Simtek en testrijder bij Benetton.

1996: seizoen bij Footwork, waarbij eenmaal een zesde plaats.

1997: seizoen bij Tyrell, beste resultaat een achtste plaats.

1998: vanaf de Franse GP de rest van het seizoen bij Stewart voor negen races.

1999: testcontract bij Honda. Project uiteindelijk afgeblazen door het overlijden van dr. Harvey Postlethwaite.

2000-2001: Tweejarig racecontract bij Arrows F1 team, met als beste klassering een 4e plaats in Monza.

2002: Ondanks getekend contract bij Arrows ernaast gezet door Arrows teambaas Tom Walkinshaw.

2003: Racecontract bij Minardi.

2004: Ondanks onderhandelingen met Jordan geen F1 contract.

2005: Racecontract bij het Nederlands team (als eerste rijder) bij de A1GP series.

 

Jeroen Bleekemolen

Hij is pas 23 jaar oud maar heeft inmiddels al heel veel internationale race ervaring.

Na een vierde plaats op het wereldkampioenschap karten voor junioren begon Jeroen op 16 jarige leeftijd met zijn autosport carriere. Het eerste jaar was hij meteen Nederlands – en Beneluxkampioen formule Ford. Hiermee was Jeroen meteen de jongste kampioen ooit in deze klasse. Daarna volgde twee seizoen in de Formula Palmer Audi en het Duits Formule 3 kampioenschap. In beide seizoenen scoorde hij pole positions en podium plaatsen.

In 2001 volgede een jaar in het FIA-GT kampioenschap. Samen met Mike Hezemans werd hij vice wereldkampioen en is nog steeds de jongste rijder ooit die een FIA-GT race wist te winnen. Tussendoor reed hij ook nog in de Renault Clio cup waar hij alle wedstrijden wist te winnen en kampioen werd in deze klasse.

Een jaar later volgde en seizoen in het sterke DTCC. Met de kleine Renault Clio nam Jeroen het op tegen de oppermachtige BMW brigade. Een tweede plaats in het kampioenschap was zij deel. In de maand oktober volgde een uitnodiging van Adam Opel AG om te komen testen met de DTM Astra V8 Coupe. Tijdens deze test, in het Spaanse Albacete, wist Jeroen genoeg indruk te maken op OPC baas Volker Strycek dat hij een fabrieks DTM contract tekende. Ook in 2004 kwam Jeroen voor het OPC Euroteam. Op het circuit in Zandvoort scoorde Jeroen zijn eerste punten van het seizoen. Helaas was dat in 2004 teveel gevraagd. De Astra was geen partij voor de concurrentie.

Voor 2005 had Jeroen alle kaarten gezet op de DTM. De Britse fabrikant MG-Rover zou met twee auto’s deelnemen aan het kampioenschap. Toen deze historische autofabrikant de deuren moest sluiten stond hij met lege handen.

Nu, in augustus, gaat hij aan de leiding van de BRL-V6 serie en is op de vierde plaats geëindigd tijden de 24 uurs race op Spa Francorchamps.

Blij is hij ook met A1 GP Team Nederland waar hij niet alleen blij mee is maar vooral trots.

Bron: http://netherlands.a1gp.com/

 

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

12 Responses to A1 GP Team the Netherlands: De coureurs

  1. Ellis says:

    Ik ben benieuwd hoe ze het er van af gaan brengen. Maar xc3xa9xc3xa9n ding staat nu al vast: Ik zal er bij zijn!

  2. Ik vind het hier wel heel erg oranje. Ennum misschien gaat er bij mij iets niet goed, maar ik zie geen kopfoto?

  3. Roos says:

    Hihi, deze kopfoto zou ik ook gekozen hebben!! Maar,… is Jos er wel bij?

  4. Natazz says:

    heee het is veranderd hier, leuk hoor dat oranje.

    En met Jos Verstappen heb ik niet zoveel, ik heb hem ooit een keer in het echt gezien en ik vond het maar een onuitstaanbare flapdrol. hahaha.

    Fijne woensdag
    liefs Natazz

  5. Mickey S. says:

    @Elsje: …er staan nog twee dingen vast. Ik zal er ookwxc3xa9l en Verstappen niet bij zijn!!!!

    @Joan: Kopfoto staat er wel hoor, ff refreshen met F5? De layout is tijdelijk in verband met de A1GP race op Zandvoort, komend weekend.

    @Roos: Ja , ik was zelf al direct van mening dat het deze zou worden. Ik had ze ook aan Ellis laten zien en ook zij zei meteen dat het deze moest worden. En Jos zal er NIET bij zijn.
    GO JEROEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!!

    Natazz: Ik was altijd fan hem en was het nog steeds. Maar na vandaag is dat wel zo ongeveer over. Hij laat zijn fans hier keihard in de steek met zijn onmogelijke eis. Mij maakt het niet uit, ik juich toch wel!!!!
    GO JEROEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!!

  6. Mischa says:

    Nou ik heb me zonnebril maar f opgezet pfff
    Zit je nu nog in de ban van Oranje??
    Hup Holland Hup.
    Hoelaat spelen de jongens van bondscoach Marco van Basten?
    Kreeg wel vanmorgen mee dat verstappen buitenspel staat.

  7. Mickey S. says:

    @Mischa: Dit oranje heeft gelukkig NIETS met voetbal te maken. Marco van Basten mag niet eens in Zandvoort komen dit weekend.

    Wij juichen hier voor een ECHTE sport!!! Wij juichen voor A1 GP Team Netherlands met als eerste coureur: JEROEN BLEEKEMOLEN!!!!!

    Jos?

    Jos wie?

  8. Ellis says:

    Jeroen is ook veel leuker dan Jos (wie?). Dat heb ik altijd al een zak hooi gevonden. Bovendien is Jeroen zowat geboren op Zandvoort en kent hij het circuit blindelings…
    GO JEROEN!!!

  9. Mischa says:

    NR;1 Sport in Nederland is naog altijd Voetbal Mike, weet dat het nu gevoelig ligt maar tis echt zo.
    Enne Marco, nee die komt neit vaak in Zanvoort maar altijd in Noordwijk met zijn mannen.
    Gelukkig gaat het daar niet altijd om gezeur van geld.

    jos?
    jostiband!!

  10. Mischa says:

    noag – nog
    neit = niet

    tja ik ben niet helemaal lekker daar zal t wel aan liggen haha

  11. Ok nu doet hij het… maarum, ok tijdelijk. Ik zal me er over heen zetten 😉

  12. victoria verstappen says:

    blub blub

Geef een reactie

