A1GP Zandvoort, een huiveringwekkend gave gebeurtenis!!!!

Al maanden had ik er naar uitgekeken en de verwachtingen waren dan ook hooggespannen. Zo hoog dat ik zelfs zover ben gegaan om de layout van dit log (tijdelijk) te veranderen. Maar de werkelijkheid overtrof mijn stoutste dromen.

Vrijdagmorgen was het dan eindelijk zover. Om half negen werd ik door Frank opgehaald en gingen wij op weg naar Zandvoort. Niet voor het eerst zouden wij deze weg afleggen, zelfs niet deze maand. 4 weken eerder waren wij immers al op het DTM-feest. Maar nu gingen wij, voor het eerst, naar de openingsrace van het tweede A1GP-seizoen.

Vrijdag en zaterdag waren al heerlijke dagen met fantastisch weer en het was goed om weer een flink aantal vrienden en bekenden te zien en zelfs mensen die ik nog niet eerder had ontmoet al voelde dat soms anders.

Maar het absolute hoogtepunt was wel de zondag.

De drukte was enorm. Zo groot zelfs dat de NS (duhhhh….) weer eens moeite had om alle mensen in Zandvoort te krijgen. Velen hebben meer dan tweeëneenhalf uur vastgestaan op het station in Haarlem omdat treinen niet meer reden en misten zo de sprintrace.

Met een vrijwel uitverkocht huis was de verwachting al dat het een gekkenhuis zou worden maar het was gewoon bizar om te zien hoeveel 80.000 man nou eigenlijk zijn.

De hoofdrace werd, mede door de regen, een huiveringwekkend mooie thriller. Ongeveer een half uur na de start viel ineens een korte maar hevige regenbui over het circuit en iedereen (met uitzondering van team USA) maakte een pitstop voor regenbanden. Zo ook Jeroen Bleekemolen, uitkomend voor team Nederland. Jeroen was snel op zijn regenbanden, zo snel zelfs dat hij eerst team Duitsland voorbij ging voor plek 2 en vervolgens ook nog team Frankrijk om zo de kop over te nemen.

Ik heb al heel veel hele mooie dingen gezien maar wat hier gebeurde tart elke beschrijving. 80.000 veelal in oranje gehulde fans gingen massaal uit hun dak en stonden te juichen, springen en dansen. Nog altijd krijg ik kippevel als ik mij bedenk dat wij midden tussen deze kolkende massa stonden.

Door een gok die verkeerd uitpakte moest Jeroen op een opdrogende baan uiteindelijk genoegen nemen met een vierde plaats maar de Aerdenhouter, die direct na de race door Jan Lammers werd bevestigd voor de rest van het seizoen, heeft wel definitief de harten van het Oranje legioen gestolen.

De foto’s:

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

24 Responses to A1GP Zandvoort, een huiveringwekkend gave gebeurtenis!!!!

  1. Daantje says:

    erg leuk geschreven Mike,super!!!!
    al is het weken ipv wekken ;-))
    maja ik ben typefout koningin ;-))
    leuke foto’s zeg, maar mis weer die mooie mannenbillen LOL
    je had zo te zien toch genoeg vrouwen om je heen die een mooi stel aan konden wijzen! LOL ;-))))) knufffffffffffffffffff

  2. Mickey S. says:

    @Daantje: Foutje is hersteld hoor. Ik maak ze normaal ook niet zo snel maar het was laat gisteren. Ik geloof dat de race te spannend was om nog aan mannenbillen te denken…. ;-))

  3. Ronny says:

    Mike je hebt het helemaal verwoord zoals het was, van vrijdag t/m zondag xc3xa9xc3xa9n groot feest met natuurlijk de klapper op zondag toen jeroen de leiding in de race pakte. Dat was/is echt zo supergaaf krijg er ook nog kippenvel van, zeker als ik weer de foto’s zo hier en daar zit te bekijken.

    Enne ik ben blij dat we zondag net op tijd station haarlem hebben verlaten om met een klein stukje taxi een busrit en een flink stuk wandelen net voor de start van de sprintrace binnen waren ;-))

    Over je foto’s hoef ik natuurlijk niks te zeggen die zijn zoals gewoonlijk weer helemaal top! (maar er zit volgens mij een verdwaalde tussen) Ik zal mijn foto’s vanavond proberen online te zetten ;-))

    Op naar volgend jaar!!!

  4. Mickey S. says:

    @Ronny: Goed gezien. Deze is van Tobi. Ik ga nog een logje maken met wat foto’s van hem…

  5. Roos says:

    Volgend jaar weer? Ik ben er klaar voor! 😀

  6. Mattijs says:

    Volgend jaar weer Mike, maar ik denk dat ik zondag toch een beetje te druk vind.. Ik ben er vrijdag en zaterdag wel.. 😉

  7. TJ says:

    Heej Gozer,

    Gave foto’s en NU is het genoeg geweest met mij inwrijven dat ik wat gemist heb 😀

  8. Mischa says:

    Mooie foto’s goed verhaal.
    Kon je niet van dat lekkere blonde ding (go for it) niet van de voorkant ff op de foto nemen??

  9. Orangehat says:

    He Mickey!

    Hulde voor die panningpic met die vlaggen erachter! Zie je wel weer!

    Ciao OH

  10. emile says:

    zeker mikey,
    jammer dat we elkaar gemist hebben was het hele weekende daar bij de brl light waar wij met intermobiel zelfs op de auto stondn ik heb nog 2 weekeindes te gaan zolder en zandvoort en jij?
    greetz emile

  11. gaaf was het he micky man wat een feest,dit word moeilijk te evenaren ,leuk je nog ff gezien te hebben al was het zeer kort.
    je hebt weer mooie pic`s moet toch ook eens gaan denken aan een goeie camera moet nog 2 races zolder en zandvoort,ben je er ook nog bij 1 vd 2
    mazzel Edwin

  12. Ellis says:

    Ik ben al aan het aftellen voor volgend jaar…

  13. H@nn@h says:

    Hm….okeej…otoows dus. Veel otoows. Boring! 😉

  14. bri (rotjeknor) says:

    Leuke kopfoto, echt super.
    De foto’s van jou en Ellis en die van Roos vind ik het leukst, haha
    Fijn dat je weer enorm hebt genoten.

  15. Ellis says:

    @Bri: Als het onderwerp maar goed is dan is het resultaat er ook naar hxc3xa8 *kuch*

  16. Ellis says:

    @Mike: Ben je al begonnen aan de cursus liplezen? ;o)

  17. Mickey S. says:

    @Ellis: Nee, ik wacht nog op Michiel. ;-))

  18. Mickey S. says:

    @Mischa: Ik sta al met dat lekkere blonde ding op de foto, wat wil je nog meer???

  19. Ellis says:

    Hihihihihi…

  20. Mischa says:

    Mike, ik bedoelde die met “go for it” op haar rug.
    Dat andere blonde ding kom ik nog wel keer mee op de foto te staan hoor 😉

  21. Mickey S. says:

    @Mischa: Waren er nog andere vrouwen dan???? Niks van meegekregen, daar in onze duinpan…

  22. Ellis says:

    @M&M: Waar 2 heren vechten om een vrouw, staan ze even later allebei in de kou… hihi
    Mischa ben je al aan het borduren? En Mike… ik hou niet van ontbijten maar een kop thee zou wel lekker zijn

  23. Marika says:

    Mooie foto’s en leuk verslag! :))

  24. george van den ochtend says:

    Er zitten mooie foto’s bij. Mooi “meegetrokken” Maar daardoor lijkt het wel op ze stilstaan. Ik neem aan dat ze enigszins hard gaan?
    Persoonlijk vind ik de dames “eromheen” eveneens fotogeniek. Maak daar ook eens wat meer van. Wat portretten bv. Of wat leuke momenten.
    Veel succes.

Geef een reactie

