Over een vermoeiend maar geweldig weekend met fijn gezelschap op wereldreis, een heerlijke band en "veel" bier, eerste klas reizen en genieten op Zandvoort…

Vrijdagavond maakte Elsje Fiderelsje haar vierde stop in haar wereldtournee door Holland bij mij in Horst. Om 22:03 kwam haar trein, zonder vertraging (!!!) aan op station Horst-Sevenum. Thuis aangekomen hebben we nog even heerlijk zitten kletsen maar omdat ik zaterdag moest werken zijn we niet al te laat naar bed gegaan.

Zaterdag na het werk ben ik naar huis gereden en bleek Elsje het dorp in gewandeld te zijn. Dankzij de wonderen der mobiele telefonie was het zeer eenvoudig haar te vinden in ons sowieso niet al te grote centrum en besloten we cappuchino/thee te verorberen in het café waar ’s avonds ook Trademark zou optreden (hoe graag ik het ook anders zou zien, dit was de werkelijke reden voor de zuidelijkste stop in haar wereldtournee). Eenmaal daar zittend lokten ook de tosti Hawaii’s dus hebben we deze ook maar even naar binnen gewerkt.

Via de bank en de Hema, alwaar ik 2 lijstjes op de kop wist te tikken voor het zondaggedeelte van dit weekend zijn we weer richting huis getogen alwaar Elsje nog even de gelegenheid te baat nam haar email te checken en hier en daar wat te beppen en mij en passant nog even leerde hoe je tegenwoordig gemakkelijk 2 MSN-accounts op 1 computer kunt beheren.

Eten die avond besloten wij bij de plaatselijke Shoarma/Dxf6ner/Pizza Toko te nuttigen en binnen de kortste keren stonden er 2 heerlijk dampende shoarmaschotels, eentje met friet en eentje met spaghetti, voor onze hongerige neuzen.

Na het eten maakten we nog een wandelingetje door het durp en kwamen we weer uit bij de kroeg van de avond, alwaar de voorbereidingen inmiddels in volle gang waren. Op een bankje op het plein gezeten (lang leve het zachte weer, zo eind oktober!!!) hebben we nog even heerlijk zitten genieten van de soundcheck van Trademark.

Vervolgens zijn we toch nog maar even naar huis gelopen om ons om te kleden en ons geestelijk voor te bereiden op een heerlijk avondje. Kwam er en passant nog even achter dat we die nacht een uur langer zouden hebben ipv een uur korter, zoals ik dat in gedachte had. Bedankt Mischa, voor het rechtzetten van deze dwaling mijnerzijds. 😛 Na ons omgekleed te hebben en allerlei goede raad ontvangen te hebben togen wij voor de derde keer naar Grand Café Liesbeth maar nu wel voor het echie…

Binnengekomen was het al erg druk en was de band inmiddels begonnen. Lekkere feestmuziek op goed bewerkte rockdeuntjes hadden al direct voor een daverende stemming moeten zorgen maar wie dat denkt kent het Horster publiek nog niet. Voor ons mocht het de pret echter niet drukken, genieten deden wij direct volop.

...met 2 gitaren, 1 bas en een draagbaar keyboard de bar op, handelsmerk van Trademark!!!

Na ook een spetterende 2de set werd het concert daverend afgesloten en was ook het Horster publiek inmiddels door het dolle heen (het duurt ff maar dan heb je ook wat). Na het optreden hebben we even kennis gemaakt met een paar bandleden en wisten we nog een ceedee te scoren, die voor Elsje zelfs nog door alle bandleden werd gesigneerd.

Niet alleen de band maar ook Elsje wist indruk te maken. Logisch toch?

Na 6 biertjes voor Elsje en 5 voor mij rolden wij om 3/2 uur licht in het hoofd naar buiten om onze bedjes op te zoeken, nog volop nagenietend van een heerlijke avond.

Op zondag zijn we om half 9 weer opgestaan want er stond een bezoek aan Circuit Park Zandvoort op het programma. Elsje had echter al aangegeven dat haar wereldtournee door Nederland haar net iets teveel had vermoeid om ook deze stop nog te maken en zou dus rechtstreeks weer naar Assen gaan. Hoewel ik dit natuurlijk erg jammer vond kon ik het wel begrijpen.

Op het station kochten wij een NS hefsttour-ticket (2 man onbeperkt 1ste klas reizen in het weekend) en klokslag 1 minuut voor half 10 zaten wij in de trein naar Utrecht, met overstap in Eindhoven.

In Utrecht scheidden onze wegen 😥 en toog ik, ivm werkzaamheden aan het spoor tussen Utrecht en Amsterdam, richting Leiden en Zandvoort en reed Elsje in 1x naar Assen.

Tegen enen was ik op het circuit alwaar ik, alweer dankzij de wonderen der moderne communicatietechnologie, Karin ontmoette, die overigens liever anoniem bleef…

Na ons bezoek aan Peter Furth alwaar ik hem de foto’s heb overhandigd zijn we wat gaan rondlopen en heb ik weer genoten van die unieke sfeer die er altijd op circuits hangt. Veel gezien, o.a. forummers mag-giver, F1-gek, Henk en Hij Kan Harder Dan ie Kan, veel gehoord en redelijk wat foto’s gemaakt. BRL V6- en -light heb ik, samen met forummer Tein gefotografeerd vanuit de Audi S, alwaar ik ook medeforummer Orangehat en compaan aantrof…

Daarna zijn we over het rechte stuk teruggelopen naar het paddock waar de festiviteiten inmiddels op gang kwamen. Zo hebben we nog de Champagne douche van kersverse BRL V6 kampioen Sandor van Es en zijn teambaas Frans Collé meegemaakt en stonk mijn hand ineens naar het geestrijk vocht na Sandor gefeliciteerd te hebben.

Na heerlijk te hebben nagenoten met forummers Nancy, Tein, Ruud, Mireille en Karin werd het uiteindelijk tijd om mij weer eens richting het zuiden te begeven. In Haarlem ook afscheid genomen van Ruud, die daar alweer op de bus mocht en via Leiden weer in Utrecht aangekomen alwaar ik bij Charlie Chiu (Chinees restaurant McDonalds style) even een kleinigheidje heb gegeten. Op tijd weer terug voor de trein naar Eindhoven alwaar de stoptrein naar Horst alweer stond te wachten.

Om 22:15 was ik weer thuis, moe maar zeer voldaan.

Elsje en Karin bedankt. Jullie hebben zeer bijgedragen aan een geweldig weekend.

De racefoto’s staan inmiddels op http://autosportpics.weblog.nl/

 

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

13 Responses to Over een vermoeiend maar geweldig weekend met fijn gezelschap op wereldreis, een heerlijke band en "veel" bier, eerste klas reizen en genieten op Zandvoort…

  1. Roos says:

    Leuk verhaal Mike!! 😀

  2. Natazz says:

    Wat een leuk verhaal heb je er van gemaakt. Gezellig hoor zo’n weekendje samen.

    Fijne avond,
    liefs Natazz

  3. Ellis says:

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaa het was echt super Mike! Voor mij was inderdaad het concert van Trademark het hoogtepunt maar het was ook erg gezellig om jou weer even te zien. Heb nog nooit zo veel bier gedronken maar gelukkig helemaal geen last van gehad. En dat uurtje extra kwam wel goed uit hahaha.

  4. Mischa says:

    Een geweldig weekend dus voor jou Mike !!

  5. Echt een hele nationale tour voor Ellis… Jullie hebben je wel geamuseerd daar in Horst, voor Ellis zie ik *smak* haha.
    lfs bri

  6. Ellis says:

    Hihihihihi… Was een lekkere zoen ja. Heb m’n wang nog niet weer gewassen ;o)

  7. Die zou ik ook niet wassen, laat nog maar ff zitten, hmmmm lekkerrrrr

  8. Ellis says:

    *zucht*
    Ik voel me net een puber hahaha 😛

  9. *zucht*
    Heerlijk gevoel toch *jaloers*
    ik wil ook ff puberen, hihi

  10. Bella says:

    Dat zag er mega gezellig uit…..

    x B

  11. Daantje says:

    wauw wat eeng ezellig verhaal zeg, super, fijn dat je zo’n super weekend hebt gehad, knufffffffffffffff

  12. Joep says:

    Heey Mickey

    leuk om te lezen dat jij en Ellis een leuke avond hebben gehad! Foto’s zijn ook erg stoer!!!
    Kom vooral nog ’s een keertje kijken (liefst mxc3xa9t Ellis natuurlijk, hahaha). Wie weet zie ik je nog een keertje in Horst

    Greetzzz
    Joep

  13. Ellis says:

    Hxc3xa9 Joep! Reken maar dat ik nog wel vaker naar jullie kom kijken! Ik heb een super avond gehad. Ging veel te snel voorbij helaas… Volgende keer in Assen? ;o)

Geef een reactie

