Stemmen

Het feit dat ik weet op welke partij ik zal gaan stemmen betekent niet automatisch dat mijn keuze daardoor al lang van te voren vast staat. Ik heb veel vertrouwen in Mark Rutte, ondanks de kritiek die hij krijgt. Aangezien ik die kritiek niet terecht vind had ik eigenlijk al besloten dat mijn stem naar hem zou gaan.

Ik heb echter schijnbaar iets behoorlijk over het hoofd gezien. Bij het doornemen van de kandidatenlijst zag ik ineens dat Laetitia Griffith op plek 5 staat. Dit veranderde alles voor mij. Hoe ik gemist kon hebben dat zij per 1 juni Ayaan Hirsi-Ali heeft opgevolgd is mij een raadsel. Ben ik dan zo met fotografie en autosport bezig geweest?

Vanaf het moment dat ik kennis maakte met Laetitia (nog niet live helaas…) ben ik zeer onder de indruk van deze vrouw. Zij heeft een uitstraling die mij raakt. Dat ik daarin niet de enige ben blijkt uit het feit dat zij eind 2004 door de parlementaire pers werd verkozen tot politiek talent van 2004.

Mijn stem staat dus vast! Sorry Mark.

 

 

Laetitia Juliette Griffith (Paramaribo, 1 november 1965) is een Nederlands politica voor de VVD. Zij is van Surinaamse afkomst.

Griffith werd geboren als tweede dochter van de bekende Surinaamse voetballer Edmund Griffith en een moeder die als een ambtenaar bij het ministerie van Onderwijs werkte. Het gezin telde vijf dochters. Van 1984 tot 1986 volgde Griffith het lyceum. In 1987 vertrok ze naar Nederland om rechten te studeren. Twee maanden later reisde haar moeder haar achterna.

Griffith studeerde in 1992 af in de rechtsgeleerdheid aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Daarna deed ze een opleiding openbaar bestuur. Griffith werkte vanaf 1993 als beleidsadviseur bij het ministerie van Justitie, en was betrokken bij de reorganisatie van het Openbaar Ministerie en bij de parlementaire enquxeatecommissie opsporingsmethoden die werd ingesteld naar aanleiding van de IRT-affaire.

In 2000 werd Griffith door VVD-minister Benk Korthals (Defensie) aangeworven voor de VVD. Na de val van het Kabinet-Balkenende I kwam ze als nieuwkomer op de twaalfde plaats van de VVD-kandidatenlijst. Van 30 januari 2003 tot 1 juni 2005 was Griffith lid van de Tweede Kamer.

In december 2004 werd Griffith door de parlementaire pers gekozen tot het politieke talent van 2004. Op 16 mei 2005 werd zij door de afdeling Amsterdam van de VVD gepresenteerd als opvolger van Frits Huffnagel, die op 8 mei was afgetreden als wethouder financiën en economische zaken. Op 1 juni 2005 werd zij door de gemeenteraad benoemd tot wethouder van Amsterdam. Na de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 werd zij op 16 maart lid van de gemeenteraad. Aangezien de VVD geen lid werd van het Amsterdamse College van Burgemeester en Wethouders, was ze na 26 april 2006 geen wethouder meer.

Per 1 juni 2006 volgde zij Ayaan Hirsi Ali als kamerlid voor de VVD op. Deze beslissing was omstreden omdat ze had beloofd haar tijd als gemeenteraadslid helemaal uit te zitten; daarom werd zij van kiezersbedrog beschuldigd. Deze kritiek werd gepareerd door erop te wijzen dat Griffith slechts één dag per week voor de gemeenteraad werkzaam kon zijn, en dat het combineren van het raadswerk met het Tweede Kamer-werk niet wenselijk werd geacht.

Griffith is gehuwd met hoogleraar strafrecht Jan Naey en woont in Driemond (gemeente Amsterdam). Het paar heeft geen kinderen.

Op wie ga jij stemmen?

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

28 Responses to Stemmen

  1. Natazz says:

    Ik heb me er nog niet zo in verdiept, zou het van de week eens gaan doen.

    Haar ken ik ook nog niet. Mooie vrouw

    Fijne zondag

  2. Bri says:

    Ik ben er bijna uit, maar ga zowiezo stemmen.

    Geniet van je Zondag

    Liefssssssssss Bri

  3. Marika says:

    Hey hoe doe jij dat met die Lees meer optie? Ik heb hier laatst ook mee zitten klungelen. Een log plaatsen met stukje tekst en ‘lees meer’ link, die dan verwijst naar de totale tekst op een andere log in klad. Maar dan had je het probleem dat er niemand op kon reageren, dat werkte niet.

    Ik heb ook nog een javascript geprobeerd, dat leek te werken maar niet in de web-log omgeving, als je op de link klikte kreeg je de melding dat de pagina niet gevonden kon worden. :-/

    Over stemmen gesproken… heb je al op Tootsie gestemd? :o))

  4. Marika says:

    Oja ik ga trouwens op de SP stemmen zoals ik al jaren doe. *zoekt dekking* 😀

  5. Daantje says:

    ehm moet je niet juist stemmen omdat je voor de doelen van die partij gaat en niet door de uitstraling op een foto?? hihi knuffffffffffffffffffff

  6. Mickey S. says:

    @Marika: Dit kun je doen door bij beheer in je berichtvenster onderaan “pas de weergave van deze pagina aan” aan te klikken. je krijgt dan 2 berichtvensters. 1 voor de kop en xc3xa9xc3xa9n voor de rest van het bericht…. Is een nieuwe optie in beheer.

    Ja hoor, ik heb op Tootsie gestemd, niet alleen omdat hij van jou is maar ook nog eens omdat het gewoon de leukste foto was.

    SP? Jammer joh….

    @Daantje: …maar dat zit wel goed hoor. Ik bxc3xa9n VVDer dus dat zal ik ook stemmen. Laetitia vind ik een kanjer. Ze is een kei op haar vakgebied (justitie) en is een politiek talent.

  7. Daantje says:

    en een mooie uitstraling ;-)))

  8. Mickey S. says:

    @Daantje: …en inderdaad ook een mooie uitstraling van een mooie vrouw. Maar in het logje bedoelde ik wel dat er iemand stxc3¡xc3¡t!!!Ayaan had dat ook. Als die een zaal binnenkwam viel er even een stilte. Dat voelde je gewoon. Laetitia heeft dat ook.

  9. Marika says:

    Oh dan ga ik gelijk eens kijken, vorige week heb ik dat nog geprobeerd maar toen kreeg ik die optie niet? Is dat nog maar heel recent dan?

    En SP is helemaal niet jammer! De SP gaat de VVD z’n ass kicken en die van de PvdA misschien ook nog wel. 😛

  10. Mickey S. says:

    @Marika: Die optie is er sinds eind vorige week dus inderdaad nog erg nieuw.

    Ik ben ook bang dat de SP groter gaat worden. Helaas is het geen wedstrijd maar zullen ze alles wat in de afgelopen 4 jaar moeizaam is opgebouwd weer teniet doen als het aan hun ligt.

    Nu ben ik er nog niet zo heel bang voor maar als de SP ooit ECHT aan de macht komt ga ik emigreren. Dat wil ik niet meemaken!!!

  11. Marika says:

    @Mickey S: Dat denk ik dus van de VVD, ik heb alleen het geld niet om te kunnen emigreren. 😉

    Ik hoop in ieder geval dat het nu eindelijk weer wat socialer gaat worden in Nederland. Je wilt niet weten wat een ellendig beleid het is geweest de afgelopen jaren voor de mensen die al ieder dubbeltje om moesten keren. Mensen die door dit beleid nog verder in armoede en schulden kwamen door bezuinigingen waar niks meer te bezuinigen viel, en die in een uitzichtloze situatie terechtkwamen zonder rexc3xable kans om er ooit weer uit te komen. Huursubsidie werd minder, ID banen afgeschaft, zorgpremie omhoog, WAO belachelijk streng waardoor mensen die nog steeds arbeidsongeschikt zijn nu in de bijstand zitten. Etc. etc..

    De grootste zorg van een gemiddelde VVD stemmer is dat hij meer belasting moet betalen. De grootste zorg van iemand in de bijstand die links stemt (in de hoop dat het socialer wordt) is dat hij geld over zal houden om te kunnen eten. Een wereld van verschil.

  12. Mickey S. says:

    @Marika: We zullen deze discussie wel eens IRL voeren.

    Twee dingen nog wel: De bezuinigingen zoals ze er zijn geweest waren noodzakelijk en zijn over de gehele linie gevoerd en niet, zoals links beweerd, alleen bij de armen. Deze waren nodig om de financiele huishouding van de overheid weer op peil te brengen. En nu dat enigszins is gelukt gaat links dit de komende 4 jaar weer om zeep helpen zodat nieuwe harde bezuinigingen in de toekomst wxc3xa9xc3xa9r noodzakelijk worden. VVD en CDA mogen dan weer de troep opruimen die is veroorzaakt door de linkse partijen en krijgen wederom, zoals altijd, alle shit over zich heen.

    Het tweede is dat echt niet alle VVD-stemmers rijk zijn. Dit clichxc3xa9 mag nu echt wel eens overboord. Ik heb geen geld maar ben wel actief VVDer…

    …en ik ben ECHT de enige niet!!!!

  13. Alex says:

    Quote: Ik heb geen geld maar ben wel actief VVDer…

    Ik heb wel wat geld en ik stem SP 😀

  14. Alex says:

    Quote: Ik heb geen geld maar ben wel actief VVDer…

    Ik heb wel wat geld en ik stem SP 😀

  15. Mickey S. says:

    @Alex: Kijk, weer een clichxc3xa9 ontkracht!!! ;-))

  16. Marika says:

    Volgens mij schrijf ik nergens dat alle VVDers rijk zijn. Ik had het over de gemiddelde VVDer dat die zich vooral zorgen maakt om hogere belastingen (en die hypotheekrente aftrek). Ik heb er heel wat voorbij zien komen op tv de afgelopen maanden. Maar ik denk dat hoe je stemt niet zoveel met arm of rijk te maken heeft maar meer met hoe je in het leven staat. Ik heb ooit een tijdje aardig verdiend maar stemde toen nog steeds SP.

    De VVD vind ik een partij die alleen opkomt voor die kant van de maatschappij waar het goed mee gaat, en eigenlijk niks doet voor de zwakkeren in de samenleving.

    ‘Links’ beweerde trouwens niet dat er alleen op de laagste inkomens werd bezuinigd, dit gebeurde ook bij de midden inkomens. Het probleem is dat het niet eerlijk werd verdeeld. Bezuinigen bij mensen die al niks hebben vind ik ronduit a-sociaal. Dat het nu economisch beter zou gaan in Nederland is daar echt niet te merken hoor.

    Trouwens om op ‘rijk zijn’ terug te komen, ik vind iemand al (financieel) rijk als ‘ie boodschappen kan doen zonder op de prijzen te hoeven letten. 😉

    En nu houd ik er over op want ik heb eigenlijk helemaal geen zin in politieke discussies, daar heb ik er al veel te veel van gezien de laatste tijd. IRL kun je zo’n discussie dus ook wel vergeten, als je het tenminste gezellig wilt houden. *hehehe* :o)

  17. Mickey S. says:

    @Marika: Dan gaan we die discussie nu stoppen want ik houdt het graag gezellig…

    ;-))

  18. Mischa says:

    Amen,…

    Ik durf haast niet meer te zeggen welk knopje ik heb ingedrukt bij het stemmen.

  19. Marika says:

    @Mickey S.: Let’s agree to disagree. 😉
    Lekker weertje hxc3xa8? *lol* :o)

  20. Mickey S. says:

    @Marika: Agreed!!! ;-))

  21. Bella says:

    ik heb ook gestemdddd..bleh 😉

    maar mannen..bemoeials..hihihi..

  22. Bella says:

    Zullen we elkaar trouwens in Januari gaan zien…
    Had al een semi date met Bri maar december is toch best een dure maand..en erg drukke maand..dus als je zin hebt..maken we januari een date 🙂

    xx Belzie

  23. Mickey S. says:

    @Bella: Doen we!!! Zat daar, geloof het of niet, van de week aan te denken…

  24. Ronny says:

    en natuurlijk heb ik ook mijn stem uitgebracht.
    Ben wel heel benieuwd hoe het nu verder gaat, want echt een voor de hand liggende mogelijkheid is er niet. Voor zover ik er verstand van heb ;-))

  25. Mickey S. says:

    Dat heb je goed gezien. De combinatie die mathematisch het meest voor de hand ligt is programmatechnisch eigenlijk onwaarschijnlijk terwijl de combinatie die op dat vlak kans van slagen heeft mathematisch gezien weer te moeilijk is. De kiezer heeft het niet eenvoudig gemaakt. Nederland is erg verdeeld…

  26. dopje says:

    @Bella en @Mickey
    Ik vind het een prima plan om in januari te gaan daten, december is inderdaad een dure en drukke maand, dus januari komt beter uit. Ik geloof dat ik nog maar 1 weekend vrij heb in december, pffff

    greetzzzz Bri…

  27. Mickey S. says:

    @Bella & Dopje: Geweldig!!! Ik kan alleen het weekend van 6 & 7 januari niet.

Geef een reactie

