Winter Endurance Series: De 4 uren van Zandvoort

Afgelopen zondag, 11 februari, werd het Circuit Park Zandvoort weer “onder de voet gelopen” door een klein groepje die-hard fans die steeds weer weer en wind trotseren om te genieten van de sport die hen zo in het bloed zit.

Inmiddels mag ik mij ook tot dit selecte groepje rekenen en zo was het, na een verregende rit van 2 uur, weer een hartelijk weerzien. Dat begon al aan de poort alwaar het jongste forumlid, Justin, mij al op stond te wachten…

…om mijn parkeerbijdrage te incasseren.

Het zette zich voort in café Mickey’s, gelegen aan het einde van het pitcomplex. Hier trof ik, samen met Orangehat, die ik op de parkeerplaats al tegen kwam, Mattijs, Remond, Bart, Nancy en Willem al aan terwijl niet veel later ook Karin, Mireille en Henk zich bij ons voegden.

Gezien de gestage regen leek het ons beter om geen rondje te gaan lopen (het circuit is toch 4,5 kilometer lang) maar gewoon lekker in en om de pistraat te blijven struinen. Maar toen het richting half twaalf ging (de tijd dat de eerste auto’s richting grid gaan) was de regen een heel stuk verminderd, tot een niveau van amper motregen en besloten we toch een stuk te gaan lopen.

Na de start vanaf de hoofdtribune te hebben bekeken trokken we via de Tarzanbocht de duinen in. Het werd zelfs helemaal droog en regelmatig brak zelfs het zonnetje door. Het is dan ook niet vreemd dat we uiteindelijk met zijn vijven (Remond, Orangehat, Mattijs, Bart en ondergetekende) een complete ronde hebben gelopen en na ruim drie uur en drie kwartier nog net op tijd terug in de pitstraat waren om de finish en de podiumceremonie mee te nemen.

Na een heerlijke dag in de buitenlucht, met veel foto’s, waarvoor hulde, ben ik met Mattijs nog even Zandvoort in gegaan alwaar we heerlijk hebben gegeten.

11 maart is alweer de laatste race in het gezelligste kampioenschap van Europa.

De foto’s zijn weer hier te vinden.

 

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

8 Responses to Winter Endurance Series: De 4 uren van Zandvoort

  1. Mischa says:

    Jammer van de regen maar zo te zien en lezen toch n gave dag gehad met mooie foto’s.
    Maar euh,.. bijna 4 uur gelopen over 4,5 km ??
    hoe heb je dat gedaan joh?

  2. Mickey S. says:

    Veel foto’s maken Mischa, veel foto’s maken!!! ;-))

  3. Bri says:

    Ondanks het slechte weer heb je er een mooie dag van gemaakt!!

    Liefs en een kuzzzz

  4. Mickey S. says:

    Het was geen slecht weer hoor. ’s Morgens wel maar eenmaal aan de wandel werd en bleef het droog en kwam er regelmatig een zonnetje om de hoek…

  5. Daantje says:

    mooie foto’s ben ff langgehopt 😉 maarja das ook geen nieuws meer he! fijn dat je je zo kan vermaken 😉 maar ehm heb jij t zo druk dat je zo weinig logt of ben je soms logmoe? Natuurlijk vergeef ik het je wel, maar jammer dat je dan verder alleen amar fijn weekend komt wensen( dat doen er al zoveel alleen maar..*plaag*)whahaha fijn weekend, knuffff

  6. Mickey S. says:

    Het is een beetje van beiden. Ik ben inderdaad veel met fotografie en autosport bezig en vaak ontbreekt mij de energie om nog iets te doen… ;-))

  7. Bri says:

    hihihihi dan kom ik je maar een hele fijne Zondag toewensen LOL

    Liefs en een dikke kuzzzz

  8. Marika says:

    Even offtopic… ja ik heb je gevonden hoor!! Ik zag ineens 2 bekende gezichten erbij. 🙂

Geef een reactie

