Onderteken deze petitie!!!

Zoals jullie weten ben ik een grote fan van de autosport. Het verheugd mij dan ook enorm dat de autosport, ook in de breedte, enorm in de lift zit in Nederland. Afgelopen jaar waren er 3 internationale top-evenementen. De BP-Ultimate Masters of Formula 3, DTM en A1GP. Stuk voor stuk zeer goed bezocht en stuk voor stuk hooggewaardeerd. Ook de Dutch Supercar Challenge mocht zich verheugen in een groeiende populariteit onder zowel deelnemers als toeschouwers.

Een en ander werd mogelijk doordat het Circuit Park Zandvoort, onder een uitzonderings wet een uitbreiding van het aantal geluidsdagen (dagen dat meer geluid mag worden geproduceerd dan normaal) heeft gekregen van de oorspronkelijke 5 naar 12.

De Raad van State heeft, nadat eerdere protesten van omwonenden en milieugroepen ongegrond werden verklaard, deze vergunning voor 7 extra dagen nietig verklaard daar deze in strijd is met de milieuwetgeving. Overigens lijkt men hiermee wel in de maag te zitten daar ook de hint werd gegeven dat de wetgever deze wet zou kunnen veranderen zodat 12 geluidsdagen weer mogelijk zouden kunnen worden.

Concreet betekent dit dat CPZ, tot zijn grote verdriet, de BP-Ultimate Masters van de kalender heeft moeten schrappen en zij ook de Dutch Supercar Challenge niet mogen uitnodigen. En dus zijn hier de autosportfans in Nederland, die toch tot een groeiende groep behoren, hier de dupe.

Aangezien er in Nederland alleen procedures bestaan om tegen een voornemen te stemmen en er geen enkele officiële procedure is om een voornemen te steunen heeft Karin van autosportnews.nl het geweldige initiatief genomen een petitie in het leven te roepen. Deze petitie heeft, in een dag tijd, al meer dan 90 ondertekenaars waaronder al een aantal prominente namen.

Ik steun deze actie van harte en heb uiteraard reeds getekend. Maar mijn stem alleen is niet voldoende. Het is nu zaak om onze staatsbestuurders ervan te overtuigen dat er een breed draagvlak is voor deze prachtige sport. En motorsportfans, bedenk ook wat de gevolgen zouden kunnen zijn voor het TT circuit in Assen.

ONDERTEKEN ALLEN DEZE PETITIE EN ZEGT HET VOORT, ZEGT HET VOORT!!!

Teken hier

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

13 Responses to Onderteken deze petitie!!!

  1. Eric van den Munckhof says:

    Ik steun deze actie van harte.

  2. Roos says:

    Ik had hem gister al ondertekend!

  3. berry says:

    Ik heb gekrabbeld, en gelijk een post op het forum van de RTC gemaakt, hoop dat daar ook nog een hoop reactie vandaan komen.

  4. Mickey S. says:

    @Eric: klik vooral ook ff op de link in dit logje…

    @Roos: Ik had het gezien ja. Zegt het voort, zegt het voort!!! Hoe meer reclame hoe beter!!!

    @Berry: Thnx mate!!! Goed bezig!!!

  5. Bri says:

    Bij deze gedaan 😀

    kuzzzzz

  6. Ronny says:

    Ik had het ook al gedaan! 😉
    Was de tweede die getekend had…. 😀

  7. Mischa says:

    Denk niet dat het iets zal helpen om de petitie te tekenen.
    Eigenlijk heb ik liever rust dagen dan herrie dagen op Zandvoort. 😉

  8. Mickey S. says:

    @Mischa: Eigenlijk wil ik ook die belastingcenten niet betalen die nodig zijn om jou en je maten iedere week weer zonder al teveel problemen naar zo’n qudtstadion brengen maar ik heb ook geen keuze. Je slikt maar een keer!!!!

  9. Mischa says:

    Helemaal mee eens Mike.
    Ik vind ook dat t zonder begeleiding moet gaan, zodat niemand daar meer voor hoeft te betalen.
    Maar je gaat nu appels met peren vergelijken.
    enige wat ik slik is mn eten haha

  10. Mickey S. says:

    Eet smakelijk dan!!! ;-)))

  11. Mischa says:

    Dank je wel !!!
    Het smaakt trouwens goed.

  12. Bri says:

    Just a little kissssssssss

  13. Karin says:

    Hallo allemaal, onwijs top dat jullie allemaal getekend hebben en de link verder hebben verspreid. Op dit moment zitten we op 1320 handtekeningen dus het gaat de goede kant op maar er kunnen er natuurlijk nog veel meer bij 🙂

    A.s. maandag heb ik contact met de VVD in Zandvoort om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Ik zal jullie op de hoogte houden. Maar nogmaals … dank jullie wel

Geef een reactie

