Een heerlijke lentezondag aan de kust

De titel van dit logje doet iets anders vermoeden dan de werkelijkheid. Nee ik heb niet met mijn snufferd op het strand gezeten, al heb ik het wel gezien toen ik over de boulevard reed.

Ik was weer eens vroeg opgestaan (half zeven, en dat op een zondag) maar voor een bezoek aan Circuit Park Zandvoort heb ik dat, zelfs op zondag, graag over. Zondag werd de “Final Six” verreden. Anders dan deze benaming doet vermoeden ging de race, die de afsluiter van de Winter Endurance Series vormde, niet over 6 maar over 4 uur. De organisatie had hiertoe besloten ivm evt. geluidsoverlast. Dit is op dit moment een heet hangijzer en hét discussiepunt in Zandvoort deze dagen (en ja, er kan nog steeds op de petitie gestemd worden) en men wilde de zaken niet op de spits drijven.

Om kwart voor tien parkeerde ik mijn auto op paddock 2 en wandelde de pitstraat in, waar de teams zich net klaar maakten voor de kwalificatie. De pitstraat lag nog in de schaduw en met het windje erbij was dat toch nog best fris. Later zou dat gelukkig veranderen.

Na de kwalificatie heb ik even met Henk, Willem en Leon in de Mickey’s gezeten voor een heerlijk bakkie warme chocolademelk met slagroom en meteen vernomen dat de Masters, die in Zandvoort geen doorgang kunnen vinden, zijn verplaatst naar het circuit van Zolder, in België.

Nadat ik de start vanuit het einde van de pitstraat had gefotografeerd ben ik even naar de binnenkant van de Tarzanbocht gelopen om daar, vanaf een container, toch wat actiefoto’s te maken. Vervolgens heb ik mijn fototas even naar de auto gebracht en besloot ik even tijd te maken voor een patatje en een frikandelletje. Net met een flinke (punt)zak frietjes en een frikandelletje in mijn hand kwam er een BMW Compac binnen met schade rechtsvoor. De voorkant was krom en een essentiëel onderdeel voor de koeling paste er niet meer in. Men heeft toe de auto ff dwars gezet en een sleepkabel bevestigd waarna een Landrover de voorkant met een paar flinke rukken weer recht trok. Ik waande mij, daar achter de pits, weer even in de jaren ’70, toen dit soort oplossingen schering en inslag waren. Helaas had ik net mijn handen vol met patat en heb ik dit geweldige tafereel niet kunnen vastleggen. De BMW heeft overigens wel de finish gehaald.

Daarna ben ik snel de pitstraat weer in gelopen en heb mij daar kostelijk vermaakt, o.a. met kijken naar opnamen voor het KRO autoprogramma PK, van wie Sheila Verschuur en Rob Kamphues met een Seat aan de race deelnamen.

Bij het Mazda MX5 team van Hoogwerf, waar ik met Mick Hoogwerf had afgesproken om wat foto’s af te geven die ik tijdens de nieuwjaarsrace had gemaakt, werd ik gul onthaald op thee, en later ook nog op heerlijke uiensoep en een pitabroodje met ham en gesmolten kaas.

Peter Furth, die jullie nog kennen van dit logje, kende veel pech. Na een losse bougiekabel en een kapot linkervoorwiellager, beiden nog hersteld, moesten Peter en Peter (Fontijn en Furth) na ongeveer anderhalf uur de strijd definitief staken met een gebroken klepstoter. Jammer voor dit enthousiaste team maar ik kreeg niet de indruk dat ze er echt onder leden.

Zo ging de race voort, sommigen met pech, anderen met geluk en kwam om een rondje na 4 uur het W.E.S. seizoen ’06/’07 tot een einde. Ik heb genoten van dit kampioenschap en zal er volgend jaar absoluut weer bij zijn.

Klik op de foto hieronder om ook de overige foto’s te bekijken.

Rob Kamphues, Sheila Verschuur en Bas van Putten, van het KRO programma PK.

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

5 Responses to Een heerlijke lentezondag aan de kust

  1. Natazz says:

    Wauw dat was vroeg op de zondag maar het was het vast allemaal waard als ik zo lees.

    Je hebt weer mooie foto’s geschoten.

  2. Mickey S. says:

    @Natazz: Ja het was vroeg maar absoluut de moeite waard. Dit is mijn leven, hier doe ik alles voor, zelfs vroeg opstaan op zondag.

    Dank je voor het compliment over de foto’s, het was mij meer dan een waar genoegen ze te maken.

  3. Daantje says:

    mooi geschreven ..zie je al helemaal staan met je fritespuntzakje grinzz zonder camera.. grinzzz jammer joh! ;-))super verslag joh en mooie foto’s..ben ff wezen kijken jah 😉 isser ook een mickey helm? zag een donald helm voorbij komen ;-))
    ( ja en heeeeeeel veeeeeel auto’s lol) knuffffffffffffffff

  4. Mickey S. says:

    @Daantje: Tja, het was wel een moment zeg…. Nou ja, volgende keer beter.

    Een Mickey helm is er naar mijn weten nog niet maar wat niet is kan nog komen hxc3xa8… grinzzzzz… De eigenaar van die Donald helm heet overigens Donald Molenaar, vandaar…

    Heeeeeeel veeeeeel auto’s? Ja, dat viel mij ook al op. Had ook de stellige indruk dat er iets met auto’s te doen was maar ik kan me vergissen!!! ;-))

  5. Daantje says:

    kan me voorstellen dat je liever je fototoestel in je hande had dan je eten;-)))whaha die Mickey helm is er vast!!! grinzzz moet gewoon, da’s je quest om die opd e foto te krijgen ..owja? was t echt iets met auto’s lol, vergis je je niet? ;-))) grinzz

Geef een reactie

