Het interieur…

Vanavond ben ik, samen met de huidige bewoonster, in mijn nieuwe appartementje wezen kijken. Allereerst ontdekte ik dat de situatietekening zoals de Woningbouw Vereninging die mij had toegestuurd niet klopt. Ik kom, vanaf de voordeur bezien, niet rechts te zitten, zoals ik eerder aangaf, maar links. Ach, kniesoor die daar op let. Hieronder dan het juiste appartement, van buiten gezien:

Dit dakkapelletje is van mijn slaapkamer.

Dit is wederom de voorkant. De twee meest rechtse dakkapelletjes zijn die van mijn woonkamer

De entree is typisch die van een oude school. Het trappenhuis is er op berekend dat er een paar honderd kinderen tegelijk naar boven of naar beneden rennen. Ruim dus. Dit zal ook handig zijn met verhuizen. Weliswaar is het een hele klim, een lift is er niet, maar alle trappen zijn recht en breed en er is meer dan voldoende ruimte om te keren.

Eenmaal boven kom je uit op een ruime galerij (overdekt) waarbij links aan de kopse kant mijn voordeur zit. Aan de buitenmuur zitten twee dakkapelletjes, aan weerzijde van het trappenhuis. Deze vormen tevens de vluchtroute. Eenmaal binnen in de hal vind je links eerst een ruime bergkast waarin ook een kapstok. Deze kast zal dienst gaan doen als inloop kast want het enige nadeel aan het appartement is dat de slaapkamer zó klein is dat mijn twijfelaar er net in past.

Daarachter vind je het toilet en daarachter kom je in de slaapkamer. Rechts achteraan zit de badkamer en daarvoor zit de deur naar de keuken/woonkamer. Je komt dus door de halfopen keuken in de woonkamer die ruim genoeg is. De twee dakkapelletjes en het Velux raam zorgen voor het daglicht dat ruimer voorhanden is dan ik had gedacht.

De galerij boven, bezien vanuit de voordeur. Rechts, in het donkere gedeelte, deklapdeuren naar het trappenhuis.

De voordeur en het halletje. De deur die openstaat is die van de slaapkamer, die te klein was om te fotograferen. Rechts de keuken/woonkamer en daarachter de badkamer.

De keuken, bezien vanuit de woonkamer, met de huidige bewoonster en haar vader. De deur er tegenover wordt mijn inloopkast/kapstok. Rechts daarvan, nog net zichtbaar, de wc.

De woonkamer vanuit de vier hoeken. Het is groter dan het zo lijkt. Op de laatste foto zie je de deur van het ketelhok, dat tevens dienst gaat doen als opberg/rommelhok.

Op de voer ligt laminaat en daarvan ben ik, voor €100,- de nieuwe eigenaar. Ook de gordijnen blijven hangen, waarbij de blauwe voor het Velux raam, wel vervangen gaat worden.

Met name met de laminaatvloer ben ik erg blij. Als er niets had gelegen had ik waaschijnlijk ook voor laminaat gekozen en dus scheelt mij dit een hoop geld en vooral een hoop zweetdruppels. Het uitzicht is erg mooi. Ondanks dat ik “maar” op de derde verdieping zit kijk ik, omdat de vroegere lokalen erg hoog waren, over bijna heel het dorp uit.

Al met al ben ik een erg blij man en kan ik niet wachten tot 1 mei want vanaf dan is het echt van mij…

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

13 Responses to Het interieur…

  1. Ronny says:

    Ziet er goed uit Mike!! echt heel gaaf! En moet er nog veel gebeuren of valt het wel mee?

  2. ~nicky@work~ says:

    Wow Mickey, het ziet er harstikke leuk uit !
    Ik heb vrienden gehad die ook in zo’n verbouwde school een appartement hadden en ja, dat had best wel wat. Dus ipv jouw ‘gebouw’ zag ik dxc3¡t voor me ;o).
    Maar gefeliciteerd met je leuke huis enne…. als je nog een huisdier wilt…….. dan weet ik er wel eentje voor je hahahaha.

  3. Roos says:

    Ziet er top uit joh, ben blij voor je!!

  4. Ellis says:

    Ziet er goed uit! Maar waarom laat je die gordijnen niet hangen? Lekker fleurig toch? Ik zou denk ik een van de deuren met schoolbordverf schilderen om toch het idee van een school terug te laten komen. Heb je meteen een erg handig memobord :o)

  5. Ken says:

    Mikeyyyyyy!!

    Dat appartementje ziet er echt Mikerig uit! 😀 Erg stoer. Als je gesetteld bent, kom ik wel eens een pilsje pakken.
    Tot morgen.

  6. Marika says:

    Dat ziet er leuk uit, gefeliciteerd! Binnenkort wordt het dus klussen met Mickey? 😉

  7. Mischa says:

    Ziet er niet verkeerd uit Mike!!
    Dus je bent al druk bezig met inpakken??

  8. Berry says:

    Ziet er goed uit mike. Leuk hoor z’n oud gebouw en al harstikke netjes opgeknapt. hoef je niet veel meer aan te doen denk ik. Spulletjes schoonmaken en inpakken en verhuzien maar.

    Heel veel plezier alvast

  9. Bri says:

    Yeahhhhhh wat gaaf zeg, helemaal super!!!

    Goed nieuws en ik begrijp dat je helemaal jippie bent.

    Gefeliciteerd en een dikke knuffffffff

  10. Daantje says:

    Wauwwwwwwwww wat goed, foto’s! toppie!
    Dit ziet er echt heel leuk man! kun je je eigen kasteeltje van maken, ben blij voor je, gun je veel woonplezier!van harte alvast!dikke knuffffffffffffffffff

  11. Anita says:

    Geweldig Mike ’t ziet er hardstikke goed uit. Beter dan je vorige verblijfplaats nu nog inrichten en dan wonen maar naar ik hoop met heel veel plezier

  12. brigitte says:

    Wauw, dat ziet er goed uit, leuke indeling, hier zul je je weer lekker thuis voelen, echt een super stekkie…
    Ik kom snel aanwaaien, voor een senseooootje, hihi…
    liefs Bri…

  13. Mickey S. says:

    @Ronny: Dat valt gelukkig mee. Zoals je op de foto kunt zien is de vloer in vrijwel perfecte conditie. Ik moet slechts hier en daar een afdekstripje vervangen maar da’s een kleinigheidje. Verder alleen de muren schilderen maar ook dxc3¡t is de wereld niet.

    @Nicky: Ja, het is erg leuk wonen. De entree en het trappenhuis doen nog altijd erg schools aan en dat heeft wel wat.

    Vwb een huisdier, je kent mij antwoord reeds. Was ik een thuiszitter geweest dan had ik waarschijnlijk graag van je aanbod gebruik gemaakt maar onder mijn omstandigheden is het niet in het belang van het beestje…

    @Roos: Thnx!!! 😀 Ik ben er ook erg blij mee!!!

    @Ellis: Nee, die (blauwe) gordijnen zijn nou niet echt mijn smaak. Ik wil gaan kijken voor zo’n Velux klik-in-rolgordijn. Het idee van die schoobordverf vind ik niet slecht en daar ga ik wel mee stoeien denk ik, al weet ik nog niet precies in welk vorm.

    @Ken: KENNIIEEEE!!!! Komt goed en tegen die tijd staat dat pilsje koud.

    @Marika: Yup!!! Naast het schilderen wil ik hier en daar nog wat planken ophangen en moeten er ook nog tig foto’s aan de muur komen.

    @Mischa: Dat gaat wel van start ja, hoewel er vooral ook veel zal worden weggegooid… ;-))

    @Berry: Da klopt. Zie ook mijn antwoord aan Ronny & Marika vwb het klussen en aan Nicky vwb het gebouw. Nou ja, je komt zelf maar eens kijken.

    @Bri: Thnx. Ja ik ben erg jippie!!! Die knuffel kom ik graag eens incasseren. 😀

    @Daantje: Ja dit wordt mij paleisje. De inrichting zal mettertijd ook worden aangepast maar dat zal stapje voor stapje gaan. n het ziet er niet alleen gaf uit, het is het ook!!! ;-))

    Ook jouw knufff kom ik graag eens incasseren. 😀

    @Anita: Thnx! De mailtjes zijn trouwens onderweg. ;-))

    @Brigitte: Je weet het… als je in de buurt bent is dt senseootje slechts xc3xa9xc3xa9n telefoontje weg.

Geef een reactie

