Over een plotseling weekendje in de Eiffel en een brutale houtroof…

Ik zit nog steeds zonder auto, hoewel daar wel aan gewerkt wordt. Dit betekende dat ik afgelopen vrijdag weer met de trein naar huis had moeten gaan en dat vooruitzicht sprak mij natuurlijk niet erg aan. Om vanuit mijn werk op Rotterdam CS te komen is al geen eenvoudige opgave. Daarnaast duurt e.e.a best lang. Ik ben met de bus/metro/trein/bus zo’n 3 uur onderweg en treinreizen tijdens de spits is nou niet bepaald een pretje.

Heel blij was ik dan ook toen Theresia mij een smsje stuurde met het aanbod om met haar mee te rijden, daar zij zelf toch naar Densborn ging om in haar huisje te werken. En aangezien mijn agenda sowieso leeg was bood ik meteen aan om verder mee te rijden en aldaar ook mijn handen uit de mouwen te steken, iets wat zij weer graag aannam.

Zo gezegd, zo gedaan en dus stond zij om kwart over twee bij mijn werkgever op de stoep om mij op te pikken en reden wij onvervaart de file in die werd veroorzaakt door een vrachtwagen met een lekke band. Gelukkig stond deze ter hoogte van Vaanplein, wat niet heel ver van mijn werk ligt. Het duurde evengoed al lang genoeg. Zonder verder noemenswaardig oponthoud (knooppunt Valburg daargelaten maar da’s altijd mis…) kwamen wij rond vier uur in Horst aan. Terwijl Theresia nog even het dorp in dook om nog wat laatste inkopen te doen sprong ik gauw onder de douche en nog geen uur later togen wij richting Venlo, om daar de grens over te duiken.

Na in Gerolstein nog ff een hapje pasta te hebben genuttigd kwamen wij vroeg in de avond in Densborn aan. Dit is een allerliefst klein bergdorpje waar gasaansluitingen en CV installaties nog een uitzondering vormen. En aangezien Theresia’s huisje zo’n 130 jaar oud is wordt deze dus ook verwarmd door een gezellige houtkachel. Nou ja, gezellig? Dan moet je wel hout hebben en dat was er tijdens de laatste klusacties dus doorgestookt. En aangezien de auto al tot de nok toe gevuld was met allerhande spullen (Ik had mijn weekendtas op schoot omdat er verder geen ruimte meer was) konden wij ook niet even bij een bouwmarkt stoppen om wat in te kopen. Wat te doen? Kou lijden is ook niet alles en geloof me, zonder kachel is het in de Eiffel momenteel KOUD!!!

Lieflijk Densborn

In een dorpje waar geen gasnetwerk is, is veel hout te vinden, echter ligt dit er niet voor de opraap. Maarja, wat doe je als je het koud hebt? Dan maak je eens een lekker wandelingetje door het dorp en kijk je goed om je heen, op zoek naar een houtstapel die niet teveel in het oog loopt. Zo’n stapel vonden wij aan de rand van het dorp, aan een klein bospaadje, uit het zicht van alles en iedereen.

Na wat zoeken vonden we twee halve stammetjes die zo op het gevoel niet vochtig leken. Thuis aangekomen kwam het volgende probleem om de hoek kijken. Beide halve stammetjes waren zo’n meter lang. Te lang dus voor de houtkachel en al wat we aan gereedschap bij de hand hadden was een normale zaag (niet echt geschikt dus voor het zagen van stammetjes hardhout) en een klein bijltje om hout mee te kloven.

Theresia's huisje

Ondanks dat we nog niet konden genieten van de op de resterende briketten brandende kachel hadden wij met onze actie ons doel al bereikt want om de beurt zagend en hakkend (in de stilte van de avond, buren blij) hadden wij het al gauw warm, ondanks de uitermate lage buitentemperatuur. Maar met bloed, zweet en tranen klaarden wij de klus en hadden we een blok van aanvaardbare grootte in onze handen. Net op tijd want de resterende briketten naderden hun einde en echte kou dreigde.

Roverstrofeëen

De volgende morgen hebben we toch maar even een bouwmarkt opgezocht en daar een voorraadje houtblokken en briketten ingeslagen. Maar onze houtroof zorgde toch wel voor dikke pret…

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

5 Responses to Over een plotseling weekendje in de Eiffel en een brutale houtroof…

  1. Roos says:

    Hahaha stiekeme houtdief, dat zal Sinterklaas onthouden! 😉

  2. Ronny says:

    Anders moet je gewoon wat meer hakken dan krijg je het vanzelf warm ;-)) hahaha

  3. berry says:

    Mikey toch!… straks heb je ineens een raar email adres… ikbeneenhoutdief @ hotmail.com 😀

  4. daantje@work says:

    hallo dan wat een avontuur…
    eh maar mis jouw foto verslagje van 1 december?? knuffffffffffff

  5. Marika says:

    Ooohooo da mag nie..! Nou ja nood breekt wetten hxc3xa8? hehehe

Geef een reactie

