Pauw & Witteman: The Day after

Om half 9 stond Peter voor de deur en vertrokken we naar Amsterdam. Na wat zoekerij door een opgebroken straat stonden we om 10 voor 10 direct voor de deur van Studio Plantage geparkeerd en werden wij binnen opgevangen door een vriendelijke dame van de VARA.

Na op de hoogte gesteld te zijn van de procedure en de gasten kochten we in het mediacafé beiden een glas bier en namen plaats om een half uurtje te wachten. Nu is het zo dat het mediacafé tevens studio 1 blijkt te zijn, de studio waar elke werkdag het programma De Wereld Draait Door wordt opgenomen. En ja, ook ik kon het niet laten om even plaats te nemen in de stoel van Matthijs van Nieuwkerk. ;o))

Mickey van Nieuwkerk!!!Mickey van Nieuwkerk

De foto komt van mijn telefoon en is, omdat er niet zoveel licht was, niet geweldig maar heey, het gaat om het idee toch?

Om half 11 gingen we naar boven om plaats te nemen in de studio van P&W. Tegen elven kwamen ook Jeroen en Paul binnen en begonnen zij de gasten aan ons voor te stellen. Om 11 uur was het programma van Prem afgelopen en werden de gasten, zoals altijd, live aan de tv kijkers voorgesteld, waarna de Ster nog ff 6 minuten geld genereerde. In die 6 minuten konden de toeschouwers in de studio een paar vragen stellen aan de gasten.

Na de reclame begon de uitzending. Wij zaten achter tegen de wand, op een bank en ik zat net niet lekker om veel in beeld te komen maar met name in het begin was ik een paar keer zichtbaar voor diegenen die goed opletten. Niet dat mij dat veel uitmaakt, ik vond het gewoon een geweldige ervaring dat ik dit programma, dat ik elke dag kijk en maar hoogst sporadisch over sla, nu eens van dichtbij kon meemaken.

Uiterst links, onder de A zie je me net zitten...Uiterst links, onder de A zie je me net zitten.

Gasten waren Peter Paul de Vries, die het had over de bonussen voor ABN-AMRO managers, Cor Hellingman, de advocaat van Wendy van Dijk, die voor haar de rechtzaak tegen geenstijl.nl won, Rini van de Poel en Mickelle Haest, hij is centralist bij 1-1-2 en zij schreef daar een boek over en Arjan Lock, de directeur van de EO, die kwam praten over de uitspraken van Andries Knevel, die niet meer gelooft dat de aarde in 6 dagen is geschapen.

Voor de uitzending, nog in het mediacafé, vond Peter dat Pauw en Witteman soms niet genoeg doorvragen. Na afloop, nadat EO-directeur Arjan Lock was gegrilled en met een appel in zijn mond was opgediend, heeft hij zijn mening toch bijgesteld. Tjongejonge wat werd die man aangepakt zeg!!!

Na afloop van de uitzending hebben we in het medacafé nog wat gedronken en na een kort maar interessant praatje met Peter Paul de Vries werd het weer tijd om richting Rotterdam te gaan. Dat ging overigens nog niet eens helemaal zonder slag of stoot want vanwege beginnende werkzaamheden aan de A4 stonden we om 1 uur ’s nachts nog even in de file!!!

Het was supergaaf om dit eens mee te maken en het was dan ook zéker niet voor het laatst.

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

5 Responses to Pauw & Witteman: The Day after

  1. Natazz says:

    Ik heb de uitzending gezien, helaas heb ik jou niet zien zitten.
    In elk geval ben jij weer een ervaring rijker en wie weet zit je er snel weer. 🙂

    fijn weekend

  2. Roos says:

    Ik heb niet gekeken, maar geloof graag dat het leuk was daar een keer te zitten!!

  3. Bri says:

    Wowwwww das wel bijzonder om eens mee te maken.

    Vind het ook een suopermooi programma en kijk het regelmatig

    Liefsss Bri

  4. Anoniem says:

    Owww geniet nog even van je Zondag Mike!!!

    Koessssssss

  5. Marika says:

    Lijkt me een hele leuke ervaring om daar eens bij te zijn. Ik kijk ook regelmatig naar dit programma, alleen toen jij er was net niet zul je altijd zien hxc3xa8? 😉

Geef een reactie

