Porsche 964 RSR

Gisteren al schreef ik dat ik vorig weekend in Zandvoort was. Hoewel de klassieke auto’s natuurlijk schitterend waren en ik daar ook volop van heb genoten kwam ik natuurlijk voor het racen.

Racen met historische auto’s is geweldig om te zien maar over het algemeen wel vanwege de auto’s en iets minder vanwege de pure race spanning. De coureurs zijn zich over het algemeen goed bewust van het feit dat hun auto’s klassiekers zijn, dat reparaties over het algemeen erg kostbaar zijn en dat onderdelen soms lastig te vinden zijn. Om die reden racen ze meestal hard maar nét niet op het scherpst van de snede. Maar de schoonheid en het historisch karakter van de auto’s op de baan maakt alles weer goed.

Ik heb ook dit weeken weer vele hele mooie raceauto’s gezien maar wie mij kent weet dat ik een Porsche liefhebber pur sang ben. En dus was dit voor mij de allermooiste!

Porsche 964 RSR

Porsche 964 RSR

Deze Porsche 964 RSR, hier bestuurd door Peter den Heijer, is een auto die door Porsche destijds speciaal is gebouwd voor GT- en endurance races. De vleugel is bijna groter dan de auto zelf maar het maakt de auto in dit geval juist alleen maar mooier. Een gewaagde mening overigens, voor iemand die normaal eerder minimalistisch is. 😛

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

Geef een reactie

