We zijn van ver gekomen

Via Aline kwam ik in aanraking met de Way Back Machine. Wat een leuke site is dat. Ik kwam er, net als Aline, mijn weblog tegen in de allereerste livery. Onderstaande foto toont mijn weblog op de allereerste dag. Ik was nog bezig met uitzoeken hoe het allemaal zat maar wist toch al 3 logjes te plaatsen.

Mij allereerste logje was niet eens een welkomstlogje maar deed een kort verslag van een concert van Incognito, waar ik kaarten voor had gewonnen bij Radio Veronica.

De layout was natuurlijk ronduit amateuristisch, enerzijds door de beperkte mogelijkheden die Web-log toen nog bood, anderzijds ook omdat ik mij toen nog niet bezighield met zaken als leesbaarheid en dergelijke. Nou ja, we zijn van ver gekomen, zal ik maar zeggen.

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

8 Responses to We zijn van ver gekomen

  1. Aline says:

    Het is super gaaf om te zien, ik heb begin dit jaar 3 andere blogs laten verwijderen… en onlangs mistte ik informatie, en kon deze even goed nog terug vinden… blijf de wayback machine een heel leuk speeltje vinden… en ja inderdaad, in het begin wisten we nog niet zoveel, hadden geen kaas gegeten van html en zo, en moet je eens zien waar we nu staan… 😀

    • Mike says:

      Inderdaad. In versie 1 kónden we niet eens met HTML werken. Daar ging alles nog in BB code. Ook Weblog is van ver gekomen. (en moeten nu wéér van ver komen 😦 )

  2. Marika says:

    Wat leuk om terug te zien! Ik heb die van mij ook even opgezocht maar ik krijg nogal een rommelig gedoe, niet de normale layout van toen. Kijk maar: http://web.archive.org/web/20050724015926/http://mariekopdekiek.web-log.nl/

  3. Mike says:

    Haha, maar deze, uit 2006, is wel weer precies zoals ik hem kende. http://web.archive.org/web/20060615063128/http://mariekopdekiek.web-log.nl/

    Ik ben overigens alweer op Weblog bezig. http://mickey67.weblog.nl/

  4. Marika says:

    @Mike: Ja dat is toen best veel werk geweest om het passend te krijgen, maar ja zoiets dat kan nu niet meer. Ook geen linker en rechter zijkolom meer trouwens… daar moet je dan weer een CSS abonnement voor nemen dacht ik.

    • Mike says:

      Ja, dat van dat CSS-abonnement vind ik ook wel jammer. Aan de andere kant, ik weet niets van CSS dus dat zou ook een probleem geworden zijn.

      In Weblog kun je, anders als in WP, de kolommen wel selecteren en ook de breedte van zijkolom en berichten kolom zelf instellen.

Geef een reactie

