Vorderingen

Tussen het kijken naar de Formule 1 race in Singapore door ben ik vandaag vooral bezig geweest met het opnieuw stylen van mijn oude berichten.

Na de migratie is er een puinhoop achtergebleven. De opmaak van berichten en afbeeldingen is weg, het ziet er dramatisch uit allemaal en aangezien alle categorieën weg waren klopt daar ook niets meer van. Toen ik opnieuw de categoriexc3xabn toevoegde heeft het systeem een groot deel van mijn berichten willekeurig toegevoegd aan de aangemaakte categoriexc3xabn dus er klopte niet veel meer van. Pietje Precies als ik ben wil ik dat mijn blog er netjes uitziet, ook de oudere berichten, die in het archief staan. Maar met 415 berichten (ja, ik ben nog gezegend, je zal maar duizenden berichten hebben geplaatst in de loop der tijd) is dat nog een heidens karwei. Ik weet dan ook niet of ik echt alles ga doen (me zelf kennende waarschijnlijk wel) maar ik ben vandaag toch best wel een eind gekomen.

Gelukkig wordt er achter de schermen hard gewerkt om alle fouten eruit te halen en het platform stabieler te maken. De opmaak van de berichten ging vandaag een stuk soepeler dan van de week en hoewel het hier en daar wel eens niet zo liep als ik wilde was het over het algemeen een heel stuk minder frustrerend dan dat eerder het geval was.

Ik heb echter nog wel een hoop werk te doen dus het zal nog wel even duren voordat alles 100% in orde is. En dan zit ik natuurlijk ook nog steeds met smart te wachten op de reacties van voor de migratie. Pas als die er ook weer zijn (en die kómen terug, is mij verzekerd) zal ik weer echt tevreden zijn. Maar voor nu ben ik blij met de vorderingen.

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

4 Responses to Vorderingen

  1. Marika says:

    Nou dat is flink balen dan als de opmaak een zooitje wordt en de categorieën ook, precies waar ik zo bang voor was. In 2006 heb ik ook al van alles aan moeten passen na een migratie, dat is niet iets waar ik me weer op verheug. Ik blijf hopen dat ik de berichten van mijn nieuwe blog straks kan importeren en dat die opmaak wel goed doorkomt, dat zou veel schelen en hoef ik alleen nog van een jaar handmatig aan te passen. Als dat niet werkt ga ik echt niet terug naar weblog.nl, handmatig alles opnieuw doen daar begin ik niet meer aan.

    Ik heb deze reactie eerst in Word getypt om in het reactievenster te kunnen plakken, want mijn tekst verdween steeds vanzelf na een paar regelsx85 (?).

    Groetjes, Marika

    • Mike says:

      Ik denk dat je het gewoon moet gaan uitproberen. Wie weet valt het mee. Ik ga er in ieder geval van uit dat er een antal wijzigingen ten opzichte van WordPress gaan komen die Weblog ook Weblog gaan maken. Ik heb er dus wel vertrouwen in. Overigens is dat probleem met reageren bekend en staat op de reparatielijst.

  2. ? Melody ? says:

    Ik ga ook niet alle archieven aanpassen, ben wel een pietje precies maar van 1000-en berichten het nalopen, nee dat is me teveel werk 😉 Besteed mijn tijd liever aan iets anders ;-))

    Vertrouwen is een prachtig ding, scheelt een hoop onzekerheid!

    • Mike says:

      Nou ja, dat scheelt ook wel, ik moet nu nog een kleine 300 berichten. Ik zal het wel niet deze week afkrijgen maar uiteindelijk denk ik wel dat ik alles gedaan krijg. 😛

Geef een reactie

