Het einde van een kort tijdperk.

Toen Weblog op zwart ging en ineens bleek, tot grote schrik van ons allen, dat dit van langere duur ging zijn, heb ik, in afwachting van het herstel, een log aangemaakt op WordPress. Ik was de enige, noch de eerste die deze stap zette.

Er waren grofweg twee groepen. De eerste groep waren de mensen die geen enkel geloof hadden dat het hier nog goed zou gaan komen. Van deze groep zijn de meesten inmiddels gesetteld aan de ‘overkant’ en zijn er een paar weer teruggekeerd op het oude nest. De tweede groep waren die mensen die verder wilden loggen en tegelijkertijd alvast iets wilden leren over het beheer binnen WordPress. Van deze groep is inmiddels vrijwel iedereen weer teruggekeerd.

Ik behoorde tot de laatste groep. Niet zozeer omdat ik persé wilde loggen, dat deed ik immers nog maar sporadisch, maar vooral om te leren hoe ik met mijn nieuwe weblog-log aan de slag zou moeten. Eenmaal aan de slag kreeg ik er toch wel weer wat lol in en ik leerde ook nog eens aardig wat, zodat ik redelijk beslagen ten ijs kwam toen Weblog eenmaal weer tot leven kwam.

Vanaf het moment dat ik hier weer iets kon doen heb ik mijn WordPress-log al min of meer de rug toegekeerd. Maar erg stabiel was het platform hier niet en Weblog had de grootst mogelijke moeite om alles weer op de rit te krijgen. En dus hield ik het log aan de “overkant’ voorlopig nog even aan. Maar nu de laatste fase van de migratie (het toevoegen van alle afbeeldingen en mediabestanden, waar ik sowieso geen last van had omdat ik alles heb gedeeplinked) zo goed als is afgerond wer het tijd om afscheid te nemen.

Gisteren heb ik het laatste logje getikt, de overige logjes verwijderd, (en geëxporteerd om ze tzt toe te (laten) voegen aan mijn weblog hier) de zijkolom leeggemaakt en aldus afscheid genomen van een kort tijdperk.

Ik heb er veel geleerd en, voor de korte tijd dat ik er was, veel plezier beleefd aan mijn log op WordPress. Maar nu is daaraan een einde gekomen. Spijt heb ik daar niet van, het is nooit de bedoeling geweest daar mijn definitieve hoofdkwartier te stichten. Het afscheidslogje zal nog wel enige tijd blijven staan maar uiteindelijk zal het hele log verdwijnen.

Mijn tijd daar is nuttig geweest. Niet alleen heb ik er veel geleerd, ook heeft het log, zoals je hierboven kunt zien, model gestaan voor mijn log hier, en ook voor mijn nieuwe aanwinst: http://autosportinbeeld.weblog.nl/, waar ik bijzonder blij mee ben.

Ik keer WordPress met een gevoel van genegenheid maar zonder spijt de rug toe en stap met ferme pas de toekomst in…

…op mijn oude vertrouwde http://mickey67.weblog.nl/!

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

2 Responses to Het einde van een kort tijdperk.

  1. er is ook maar 1 thuishaven he 😉

Geef een reactie

