Noodzakelijke spullen

Ik was eigenlijk toe aan een nieuwe fiets en ook aan een nieuwe PC. Maar ja, als je er geen geld voor hebt wordt dat lastig. Vorige week mocht ik per post een blauwe envelope ontvangen. Groot was mijn verbazing dat ik niet hoefde te betalen maar dat ik een bedrag terug krijg. Ik heb meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te gaan kijken voor fiets en PC. Het t erug te krijgen bedrag was nu ook weer niet zo hoog dat ik onbeperkt kon kopen en dus zijn de keuzes gemaakt op budgettaire gronden.

Hier is de keuze op gevallen:

PC

Bij Mycom hier in Den Helder viel mijn oog  op de HP Sleekbook 15 b101sd. Het is een eenvoudig uitgevoerd maar wel superdunne laptop. Het enige wat eraan ontbreekt is een DVD ROM speler maar ja, wat wil je ook, voor dit geld.

Windows 8 is wel ff wennen maar dat lukt inmiddels al aardig. Ik vind het wel een hele mooie laptop en ben er dan ook erg blij mee.

Echt dun, die Sleekbook.

Fiets:

De keuze is gevallen op een Gitane mountainbike. Halfords had 2 van deze fietsen staan die volgens de verkoper slechts een weekend zijn gebruikt. Ik geloof dat ook wel want de fietsen zagen eruit alsof zij zo uit de doos waren gekomen. Verwonderlijk is het dan ook niet dat een van de twee al was verkocht en ik dus nog net de hand kon leggen op de andere.

De fiets is uitgerust met 21 versnellingen en vering op de voorvork. Dat laatste was overigens wel even wennen. In eerste instantie had ik tijdens het remmen  het gevoel alsof  mijn band zacht was. Inmiddels ben ik dat wel gewend. Zelf heb ik ook nog wat zaken toegevoegd omdat ik de fiets uiteindelijk vooral op de weg zal gebruiken. Hierbij moet je denken aan een achterspatbord, een standaard, een slot, bar ends voor aan het stuur, een bidon en verlichting.

De fiets

De fiets

Spatbord

Spatbord

Standaard

Standaard

 

Slot

Slot

 

Bar ends en lampje.

Bar ends en lampje.

Bidon

Bidon

Met beide aanwinsten ben ik zeer blij. Ik kan er weer even tegen. XD

 

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

2 Responses to Noodzakelijke spullen

  1. Marika says:

    Dat was een leuk bedrag zo te zien. Mooie laptop en die fiets ziet er ook goed uit. Ga je vast veel plezier van hebben.

Geef een reactie

