The Powerstation – Communication

In het begin van de jaren ’80 Was Duran Duran wereldwijd mateloos populair. Zó populair zelfs dat de bandleden er eind ’84 eventjes genoeg van hadden en activiteiten buiten de band ontplooiden. Projecten, want aan stoppen wilde men niet denken.

Simon Le Bon, Nick Rhodes en Roger Taylor maakten onder de naam Arcadia een prachtig en melodieus album, waarbij zij hulp kregen van o.a. Sting, David Gilmour (Pink Floyd) en Grace Jones. Omdat dit een prachtig album was zal ik hier nog op terug komen.

Bassist John Taylor en gitarist Andy Taylor (geen familie) vormden samen met drummer Tony Thompson (Chic) en zanger Robert Palmer The Powerstation (genoemd naar de studio in New York, waar het album is opgenomen. Bernard Edwards (ook Chic) tekende voor de productie.

In tegenstelling tot Het album van Arcadia, dat zéér melodieus en stijlvol is, waarbij veel gebruik werd gemaakt van keybords en computers, is The Powerstation een (niet minder mooi) rock album dat muzikaal dicht bij de basis is gebleven. De single “Some Like It Hot” bereikte in maart ’85 plaats 13 in de Nederlandse Top 40. Aanraders zijn ook “Harvest For The World” en de ballad “Still In Your Heart”.

In 1985 was The Powerstations een van de bands die optraden op het legendarische Live Aid concert, met zanger Michael Des Barres in plaats van de alweer opgestapte Robert Palmer. Dit mocht overigens de pret niet drukken, de deelname van de band aan dit legendarische evenement is niet onopgemerkt gebleven.

In 1996 heeft The Powerstation getracht een come back te maken. Al tijdens de opnames van het album “Living In fear” stapte bassist John Taylor op en werd vervangen door bassist/producer Bernard Edwards. Het succes uit ’85 werd niet benadert. In 2003 overleden zowel Tony Thompson als Robert Palmer.

Communication is een heerlijk up tempo nummer over het belang van het communiceren. Uiteraard is de tekst van voor het email-whatsapp-facebook-twitter tijdperk maar dat maakt het juist wel op een grappige manier gedateerd.

The Powerstation – Communication

Airmail, cassettes.. postcards, telex
Drop me a line, be my grapevine
I’m always trying to reach you, can’t get through
Our communication depends on me and you
Got to stay in touch even though we’re on the move
Keep your lines open, say, what’s new
Exchange the facts, keep in contact
I keep on trying to call you but I can’t get through
Our communication must get through

Communication.. don’t hang up
Communication.. keep in touch
Communication.. don’t put me on hold
Situation.. soul to soul

Send word, stay tuned, call me real soon
Every time I phone you, you’re not home
We’ve got to stay in touch on the telephone
I keep on trying to reach you
But I can’t get through
Our communication must get through

Communication.. baby, talk to me
Communication.. information, please
Communication.. don’t put me on hold
Situation.. soul to soul

Communication.. don’t hang up
Communication.. keep in touch
Communication.. don’t put me on hold
Situation.. soul to soul

Communication.. baby, talk to me
Communication.. information, please
Communication.. don’t put me on hold
Situation.. soul to soul

Communication.. baby, don’t hang up
Communication.. keep in touch
Communication.. don’t put me on hold
Situation.. soul to soul

Communication.. baby, talk to me
Communication.. information, please
Communication.. don’t put me on hold
Situation.. soul to soul

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

Geef een reactie

