Rolleicord resultaten

Ik heb met de Rolleicord het eerste rolletje volgeschoten. Afgelopen maandag heb ik het ingeleverd en vandaag kon ik ze ophalen. Ik was natuurlijk stikbenieuwd naar het resultaat. Wel weer even wennen hoor, om ouderwets te moeten wachten op het resultaat. Maar dat resultaat mocht er zijn. De foto’s zijn haarscherp geworden en met prachtige kleuren. Op de afgedrukte foto’s is zelfs amper te merken dat ze zijn gemaakt met een camera uit 1958.

Thuis aangekomen heb ik ze meteen ingescand en toen werd het nog leuker want op de laptop hebben ze meer dat ouderwetse gevoel. Kortom, testfilmpje méér dan zomaar geslaagd! Ik ben nu nóg blijer met mijn klassieke beauty dan ik al was.

Oordeel zelf…

Over Mike
Stapelgek op mijn Roosje en op onze lieve Quincy. Autosportfanaat. Gek op fotografie. Beetje raar maar wel.... nou ja, vul zelf maar in.

8 Responses to Rolleicord resultaten

  1. Marika says:

    Onvoorstelbaar, dat ziet er inderdaad nog heel goed uit met zo’n oude camera. Wat voor rolletje gaat daar dan in? Geen standaard fotorolletje lijkt me?

    • Mike says:

      Er gaat een 120mm 6×6 filmpje in van 12 opnames. Ik stond ook versteld van de kwaliteit van met name de afgedrukte foto’s. Die doet voor 35mm of digitaal bijna niets onder. Het maakt het werken met deze camera nóg leuker en ook leerzaam!

  2. Mike says:

    Deze filmpjes zijn nooit echt uit de handel geweest maar zijn wel in steeds grotere getalen te verkrijgen. Goedkoop zijn ze inderdaad niet, ik betaal €5,79 voor een rolletje Kodak 120mm 160 ASA, 12 opnames.

Geef een reactie

